چگونه فلش را به گوشی وصل کنیم؟

چگونه فلش را به گوشی وصل کنیم؟

وصل کردن فلش به گوشی یکی از چالش‌هایی است که بیشتر کاربران با آن مواجه هستند. برای تحقق این امر می‌توانید از کابل‌های otg کمک بگیرید که به شما امکان انتقال اطلاعات از فلش به گوشی و بالعکس را می‌دهند. فرایند اتصال فلش به گوشی دارای مراحل خاصی است و شما ابتدا باید اطمینان یابید که گوشی شما از فناوری otg پشتیبانی می‌کند. پس از اتصال فلش به مبدل otg و متصل کردن گوشی به مبدل می‌توانید اطلاعات موردنظر خود را انتقال دهید. در ادامه این مطلب به بررسی دقیق‌تر روش اتصال فلش به گوشی‌های اندروید با فناوری otg خواهیم پرداخت. تا انتها ما را همراهی کنید.

روش اتصال فلش به گوشی اندورید

وصل کردن فلش به گوشی راه حلی عالی برای افزایش حافظه موبایل است بنابراین تنها برای انتقال اطلاعات کاربرد ندارد. کابل‌های otg امکاناتی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند تا به راحتی حافظه‌های جانبی موردنظر خود را به گوشی‌های اندرویدی متصل کنید؛ اما چگونه؟ نحوه اتصال فلش به گوشی اندروید با کابل USB OTG به صورت زیر است.

  • در مرحله اول باید فلش موردنظر خود را به مبدل otg وصل کنید.
  • پس از متصل کردن فلش به کابل باید مبدل را به گوشی اندروید وصل کنید.
  • زمانی که اتصال میان مبدل با گوشی برقرار شد پیغامی با عنوان USB driver در نوتیفیکیشن گوشی ظاهر می‌شود که نشان دهنده اتصال فلش به گوشی است.
  • با کلیک بر روی پیغام می‌توانید وارد برنامه My Files شوید و اقدامات لازم را جهت انتقال دیتاهای موردنظر خود انجام دهید. با وصل کردن فلش به گوشی می‌توان حافظه داخلی گوشی را کاهش داد که البته اثرات مثبت فراوانی نیز بر عملکرد گوشی‌های اندرویدی دارد.

چگونه فلش را به گوشی وصل کنیم بدون otg

وصل کردن فلش به گوشی بدون otg امکان‌پذیر نیست بنابراین شما باید حتما از این کابل‌ها استفاده کنید. اگر برای اتصال گوشی خود را به این کابل‌ها با مشکل مواجه هستید می‌توانید از برنامه‌هایی کمک بگیرید که موجب پشتیبانی از otg می‌شوند.

دلایل کار نکردن otg موبایل

دلایل مختلفی موجب عدم کارکرد درست کابل‌های otg می‌شوند. از مهم‌ترین دلایل کار نکردن otg موبایل موارد زیر را می‌توان شرح داد.

  • خرابی کابل otg
  • خراب شدن پورت دستگاه
  • عدم هماهنگی میان سخت‌افزار و نرم‌افزار موبایل
  • عدم وجود سازگاری میان فرمت usb با تلفن
  • عدم پشتیبانی تلفن همراه از otg
  • عدم بروزرسانی سیستم عامل

دلایل کار نکردن otg موبایل

وصل کردن فلش به گوشی سامسونگ

وصل کردن فلش به گوشی سامسونگ کار پیچیده‌ای نیست و به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید. پس از خرید فلش مموری و کابل OTG از فروشگاه‌های معتبر تنها کافیست فلش را به کابل متصل و در نهایت کابل را نیز به گوشی خود وصل کنید. پس از اتصال پیغامی را در نوتیفیکیشن گوشی خود دریافت خواهید کرد که به شما نشان می‌دهد که فلش به گوشی وصل شده است.

روش فعالسازی otg در گوشی شیائومی

نکته‌ای که باید درباره فناوری otg در گوشی‌های شیائومی بدانید این است که otg در این گوشی‌ها فعال نیست. روش فعالسازی otg در گوشی شیائومی به این صورت است که ابتدا باید وارد بخش setting گوشی خود شوید. در این مرحله بایستی گزینه Additional setting را انتخاب سپس بر روی گزینه otg کلیک کنید. این فرایند در نهایت موجب فعالسازی otg در این گوشی‌ها خواهد شد. اگر پس از طی کردن این مراحل موفق به فعال‌سازی نشدید می‌توان گفت گوشی شما از فناوری otg پشتیبانی نمی‌کند.

فعال‌سازی OTG در گوشی هواوی

ابتدا باید اطمینان یابید که گوشی شما از فناوری otg پشتیبانی می‌کند سپس برای وصل کردن فلش به گوشی با استفاده از این فناوری فلش خود را به کابل otg وصل کنید. در گام بعد نوبت به برقراری ارتباط میان کابل otg با تلفن همراه می‌رسد. پس از طی کردن این فرایند می‌توانید اقدام به انتقال اطلاعات کنید و از این فناوری نهایت لذت را ببرید.

فعال‌سازی OTG در گوشی هواوی

آیا دستگاه اندوریدی من از کابل OTG پشتیبانی می‌کند؟

این پرسشی است که احتمالا ذهن شما را نیز به خود مشغول کرده باشد. فراموش نکنید که تمامی گوشی‌های اندرویدی از قابلیت اتصال به کابل‌های OTG برخوردار نیستند بنابراین نمی‌توانند از این کابل‌ها پشتیبانی کنند. با توجه به این موضوع شما باید ابتدا پشتیبانی از این کابل‌ها را مورد بررسی قرار دهید. برای این امر می‌توان از اپلیکیشن OTG کمک گرفت که با نصب آن می‌توان به اطلاعات دقیقی در این باره دست یافت.

اتصال فلش به گوشی بدون روت

وصل کردن فلش به گوشی بدون روت دارای مراحل خاصی است که باید طی شوند. به طور کلی مراحل اتصال فلش به گوشی بدون روت عبارتند:

  • فلش خود را با استفاده از otg به گوشی وصل کنید.
  • پس از اتصال و دریافت پیغام، گزینه Explore را انتخاب کنید تا محتویات موجود در فلش به شما نشان داده شوند.
  • توجه کنید اگر پس از اتصال پیغامی را دریافت نکردید باید اقدام به روت کردن گوشی خود کنید در غیر این صورت امکان وصل کردن فلش به گوشی خود بدون روت کردن را نخواهید داشت.

اتصال فلش به گوشی بدون روت

چگونه فلش را از گوشی Disconnect کنیم؟

پس از انتقال اطلاعات از گوشی به فلش یا بالعکس باید اتصال موجود را غیرفعال سازید. برای این کار باید از بالای گوشی انگشت خود را به سمت پایین بکشید. در این مرحله گزینه‌ای با عنوان USB mass storage connected پیش روی شما قرار می‌گیرد که پس از لمس آن می‌توانید اقدام به جداسازی فلش از گوشی خود کنید.

آیا اتصال گوشی آیفون به فلش امکان‌پذیر است؟

استفاده از کابل یا مبدل otg تنها برای گوشی‌های اندروید کاربرد دارد بنابراین شما نمی‌توانید گوشی‌های آیفون را با این روش به فلش متصل کنید. برای وصل کردن فلش به گوشی آیفون باید از پورت Lightning استفاده کنید. در حال حاضر فلش‌های بسیار کمی را می‌توان در بازار دید که از این قابلیت بهره‌مند باشند. چنین فلش‌هایی به راحتی می‌توانند انتقال فایل‌هایی مانند فایل‌های صوتی، متنی، تصویری و... را انجام دهند. برای خرید انواع فلش مموری usb2 می‌توانید از کارشناسان ما در مجموعه هیلاتل کمک بگیرید.

کلام پایانی

برای وصل کردن فلش به گوشی باید از کابل‌های otg استفاده کرد. این کابل‌ها با قابلیت‌های بی‌نظیر خود امکان افزایش حافظه گوشی و انتقال فایل‌های مختلف را برای شما فراهم می‌سازند. برای استفاده از این فناوری ابتدا باید فلش را به مبدل otg متصل کنید. در گام بعد بایستی مبدل به گوشی متصل شود تا پیغام اتصال در نوتیفیکیشن گوشی ظاهر گردد. برای خرید این کابل‌ها با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت می‌توانید از فروشگاه هیلاتل دیدن کنید.

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.