اپل ویژن پرو چیست؟

اپل ویژن پرو چیست؟

هدست اپل ویژن پرو جدیدترین جادوی دنیای تکنولوژی است که به مخاطبین این امکان را می‌دهد تا در دنیای مجازی زندگی کنند. فیلم ببینند، بازی کنند، جلسات کاریشان را برگزار کرده و لحظات‌شان را ثبت کنند. این هدست‌ها دارای ظاهری زیبا، شیک و سبک هستند. ضمن اینکه با پیشرفته‌ترین سخت افزارها طراحی و ساخته شده‌اند.

احتمالا در شبکه‌های اجتماعی دیده باشید که افراد، چیزی را روی چشمان‌شان می‌گذارند و بعد وارد دنیای دیگری می‌شوند که از طریق آن به نمایش درمی‌آید. از بیرون که نگاهشان کنید احتمالا کارهایشان خنده‌دار به نظر می‌رسد، اما آنها دارند در دنیای مجازی زندگی می‌کنند، گویی که خود واقعیت است.

در ادامه به معرفی بیشتر این محصول شگفت انگیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

اپل ویژن پرو چیست؟

تصور کنید، دنیا مجازی با دنیای واقعی ترکیب شود و کاربران بتوانند به صورت همزمان در این دنیا زندگی کنند. آیا چنین چیزی ممکن است؟ اپل ویژن پرو یک هدست واقعیت ترکیبی است که به عنوان پلی میان این دو دنیا عمل می‌کند. این هدست توسط دست‌ها، چشم‌ها و فرمان‌های صوتی کاربر کنترل می‌شود. این محصول توسط شرکت اپل طراحی شده و به تازگی روانه بازار شده است.

طراحی اپل ویژن پرو

هدست اپل ویژن پرو دارای طرحی ارگونومیک بوده و بدنه آن از شیشه، آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده است. همه این ترکیبات سبب شده تا هم سبک بوده و هم با دوام باشد. همچنین به راحتی روی سر قرار می‌گیرد و به هیچ وجه سبب خستگی سر و گردن نخواهد شد.

این هدست در رنگ مشکی تولید شده و در حالت کلی، اطرافیان چشم کاربر را نمی‌بینند. اما اپل قابلیتEye sight را به آن اضافه کرده تا بتوانند از طریق شیشه با دنیای بیرون نیز ارتباط برقرار کنند. لنزها در درون فریم هستند و هیچ نوری به درون نفوذ نمی‌کند.

طراحی اپل ویژن پرو

روی بدنه آن نیز دکمه‌ای تعبیه شده تا با فشار دادن آن از ویدئو یا عکسی که مشاهده می‌کنید، اسکرین شات بگیرید. در سمت راست هدست دایره بزرگی وجود دارد که قابلیت تنظیم آن روی سر را در اختیارتان قرار می‌دهد. با چرخاندن آن می‌تواند آن را به هر اندازه که بخواهید تغییر دهید.

در قسمت پایینی محصول چند دوربین دیگر کار گذاشته شده تا بتوانید وضعیت اطراف را کنترل نمایید. همچنین در اطراف لنزهای داخلی چند دوربین دیگر وجود دارد که با توجه به تغییر جهت نگاه کاربر، تغییرات لازم را اعمال می‌کنند.

صفحه نمایش این محصول جدید اپل از نوع Micro OLED با رزولوشن بیش از 4K است. یعنی تصاویر، اشکال و نوشته در بالاترین وضوح ممکن به نمایش گذاشته می‌شود. ضمنا دارای سیستم صوتی فضایی و سه بعدی نیز بوده که اجازه می‌دهد تمامی صداها را به وضوح بشنوید.

کاربرد اپل ویژن پرو

از هدست اپل ویژن پرو می‌توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد. شاید مهم‌ترین آن سرگرمی و لذت بردن از ویدئوها و تصاویر فضای مجازی یا بازی کردن باشد. این دستگاه را می‌توان روی تمامی دستگاه‌های پخش فیلم و بازی استفاده کرد.

از کاربردهای خاص این هدست می‌توان به قابلیت ثبت عکس و فیلم از لحظات خاص کاربر نام برد. سپس می‌توان این تصاویر را به صورت سه بعدی زنده کنید. ایجاد آواتار مجازی برای برقراری تماس‌های ویدئویی و دیگر برنامه‌های نیز با این دستگاه امکان پذیر است.

برگزاری جلسات سه بعدی با هدست اپل ویژن پرو، به مخاطبین این امکان را می‌دهد تا تصویر افراد را در فضای واقعی اتاق منعکس کرده و صدا و تصویر افراد را دریافت کنند. تصویر هر فردی در یک قسمت اتاق نمایش داده شده و صدایش نیز دقیقا از همان سمت شنیده می‌شود. این کار باعث واقعی شدن جلسات از راه دور می‌گردد.

از کاربردهای دیگر آن می‌توان به این اشاره کرد که با آن نیاز به چندین نمایشگر نخواهید داشت. زمانی که به صفحه نگاه کنید، تمامی صفحه روی دیوار اتاق با کیفیت بالا منعکس می‌شود.

سخت افزار اپل ویژن پرو

هدست فوق پیشرفته اپل دارای 12 دوربین و 5 سانسور است که تمامی حرکات فرد و محیط را نقشه‌بردای می‌کند. دو تا از این دوربین‌ها بیش از 1 میلیارد پیکسل در ثانیه را منتقل می‌نماید. درون هدست نیز چهار دوربین مادون قرمز و چراغ‌های ال ای دی نیز به کار رفته و کارشان اسکن عنبیه چشم، احراز هویت و ردیابی حرکات چشم است. لازم به ذکر است در صورت نیاز به خرید هندزفری اپل اورجینال نیز می‌توانید کلیک نمایید.

سخت افزار اپل ویژن پرو

بندهای هدست که در کنار گوش قرار می‌گیرند دارای اسپیکرهایی هستند و صداها را منعکس می‌کنند. ضمن اینکه شش میکروفن هم در آن تعبیه شده است. همچنین دو تراشه در آن قرار دارد که وظیفه پردازش اطلاعات را به عهده دارند. اولین تراشه و اصلی‌ترین آن M2 است که سیستم عامل VisionOS، الگوریتم‌های کامپیوتری را اجرا کرده و محتوا را به صورت گرافیکی ارائه می‌کند. تراشه دوم  آن یعنی R1 تمام اطلاعات وارده به هدست ضبط می‌نماید.

هدست دارای باتری خارجی است و می‌توانید آن را به شارژ وصل کنید. کابل آن در قسمت چپ قرار گرفته و می‌توان آن را به برق وصل کرد. در سمت راست آن نیز دکمه تاجی شکل قرار گرفته که با فشردن آن می‌توان میزان غوطه‌وری در محتوا را مشخص کرد.

قطعات هدست جدا از هم عرضه می‌شوند. این قطعات شامل دو بند سر، یک بالشتک اضافی برای صورت، باتری همراه با کابل، یک بالشت برای پوشاندن شیشه جلویی، آداپتور 30 وات، کابل Type-C، پارچه ویژه تمیز کردن شیشه می‌شود.

نرم افزار ویژن اپل پرو

طبق آخرین بروزرسانی‌های شرکت اپل، بیش از 600 نرم افزار، هدست اپل ویژن پرو را پشتیبانی می‌کنند. این نرم افزارها شامل دیزنی پلاست، IMAX و MAX می‌شوند که برای استفاده کامل از این دستگاه، بهینه شده‌اند. از دیگر نرم افزارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • NBA و NBA League Pass
  • Airmail
  • Box
  • CARROT
  • Weather
  • djay
  • MUBI
  • Tides
  • OmniFocus
  • Wayfair
  • Zoom
نرم افزار ویژن اپل پرو

همچنین نرم افزارهای مایکروسافت مانند ورد، اکسل و پاورپوینت روی هدست اجرا می‌شوند.

جمع بندی

هدست اپل ویژن پرو، اولین و جدیدترین نسل هدست‌های واقعیت ترکیبی است که شما را به دنیای مجازی می‌برد. این هدست زیبا و سبک طراحی شده و کاربردهای زیادی چون سرگرم شدن، دیدن فیلم، بازی کردن و برگزاری جلسات دارد. اگر مایل به خرید این هدست هستید، می‌توانید برای مشاهد قیمت و خرید به سایت هیلاتل مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.