بهترین هارد اکسترنال برای گوشی

بهترین هارد اکسترنال برای گوشی

پیدا کردن بهترین هارد اکسترنال برای گوشی دغدغه افرادی است که با کمبود فضای خالی در تلفن همراه خود مواجه شده‌اند. این روزها به دلایل مختلف، فضای گوشی‌های موبایل به سرعت پرشده و دیگر جوابگوی نیازهای شما نیست.

از مهمترین این دلایل می‌توان به افزایش کیفیت دوربین‌های تلفن همراه، وجود نرم‌افزارهای سنگین مانند نقشه‌ها، آسان بودن بازنشر ویدئوها و تصاویر در شبکه‌های اجتماعی و دانلود آن اشاره کرد. با ما در ادامه این مطلب آشنا شوید؛ تا با هارد اکسترنال گوشی بیشتر آشنا شوید.

آیا هارد اکسترنال مناسب گوشی وجود دارد؟

ممکن است این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که آیا هارد اکسترنال به تلفن همراه متصل می‌شود یا نه. در جواب این سوال باید گفت بله! شما می‌توانید یک هارد اکسترنال را به تلفن همراه خود متصل کنید؛ همچنین احتمالا در زمان گشت و گذار در اینترنت، با عبارت هارد اکسترنال مخصوص تلفن همراه مواجه شده‌اید.

حقیقت این است که بهترین هارد اکسترنال برای موبایل وجود ندارد و اکثر هاردهای اکسترنال برای تلفن همراه نیز قابل استفاده اند؛ اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که موبایل شما قابلیت پشتیبانی از هارد یا حافظه‌های ذخیره‌سازی را دارد یا نه تا اقدام به خرید هارد اکسترنال وسترن یا سایر برندها کنید.

 هارد اکسترنال مناسب گوشی

نحوه اتصال هارد اکسترنال به گوشی اندرویدی

پس از خرید بهترین هارد اکسترنال برای گوشی باید توجه کنید که گوشی‌های اندرویدی که از فناوری OTG بهره می‌برد قابلیت اتصال هارد یا فلش را نیز دارند. برای اتصال هارد اکسترنال به گوشی اندرویدی باید به دو موضوع توجه کنید:

فراهم کردن برق مورد نیاز برای هارد اکسترنال

درایوهای اکسترنال برخلاف فلش مموری به برق زیادی برای راه‌اندازی نیاز دارند، علل الخصوص درایوهایHDD  که به صورت مکانیکی کار می‌کنند. برخی از هاردهای اکسترنال با آداپتور همراه هستند که در این صورت با اتصال مستقیم به برق، دیگر مشکلی برای تامین برق نخواهید داشت، اما برق درایوهای رایجی که دارای آداپتور نیستند را باید با شیوه‌های دیگری مثل پاوربانک تامین کرد.

برای این کار پس از خرید هارد اکسترنال، یک کابل از هارد دیسک یا SSD به پاوربانک وصل کنید و یک کابل دیگر از دستگاه ذخیره سازی به تلفن همراه خود متصل نمایید؛ البته برای اتصال هارد به پاوربانک باید یک کابل دیگر مثل آنچه همراه هارد اکسترنال وجود دارد، تهیه کنید. با این کار هارد به تلفن همراه اندرویدی شما وصل می‌شود.

فرمت هارد و گوشی‌های اندرویدی

مشکل دیگری که وجود دارد، مطابق نبودن فرمت هاردهای اکسترنال با گوشی‌های اندرویدی است. همانگونه که می‌دانید فلش‌های مموری به راحتی به تلفن همراه اندرویدی متصل می‌شوند اما هاردها به این صورت نیستند. فرمتی که گوشی‌های اندرویدی از آن پشتیبانی می‌کنند FAT32 بوده، اما فرمت هاردهای اکسترنال ویندوزیNTFS  است؛ درنتیجه پیش از اتصال آن‌ها نیاز دارید که فرمت هارد را تغییر دهید.

فرمت هارد و گوشی‌های اندرویدی

می‌توانید فرمت هارد را روی FAT32 قرار دهید، اما به علت قدیمی بودن این فرمت، توصیه می‌کنیم از فرمت exFAT استفاده کنید. این فرمت آپدیت شده FAT32 بوده و سرعت و امنیت بالاتری دارد. چنانچه قصد دارید مجددا از هارد خود برروی کامپیوتر استفاده کنید، می‌توانید از نرم‌افزارها نیز کمک بگیرید؛ به عنوان مثال با نصب نرم‌افزار Solid Explorer Pro و افزونه OTG آن می‌توانید هارد را بدون تغییر فرمت به گوشی اندرویدی خود وصل کنید.

نحوه اتصال هارد اکسترنال برای آیفون

پس از خرید بهترین هارد اکسترنال برای آیفون، برای اتصال هارد اکسترنال به گوشی آيفون باید نسخه iOS گوشی شما ۱۳ یا بالاتر باشد، زیرا شرکت اپل پس از انتشار iOS 13 قابلیت پشتیبانی از هاردهای اکسترنال را نیز به گوشی‌های خود اضافه کرد. برای اطلاع از نسخه iOS تلفن همراه خود لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا وارد قسمت تنظیمات یا setting شوید.
  2. روی General کلیک کنید.
  3. در قسمت about می‌توانید نسخه iOS را ببینید.

پس از اطلاع از این مسئله میتوانید به راحتی هارد را به گوشی آيفون خود وصل کنید. تنها موردی که امکان دارد از این اتصال جلوگیری کند، تفاوت کانکتور تلفن همراه و هارد است. با خرید یک هاب USB، ابتدا هارد را به هاب وصل کرده و سپس آيفون یا آیپد را از طریق کابل lightning یا USB-C به هاب متصل کنید؛ پس از این کار احتمالا علامت اتصال هارد را روی گوشی می‌بینید.‌

بهترین هارد اکسترنال برای گوشی

در ادامه قصد داریم ۳ نمونه از بهترین هاردهای اکسترنال برای ‌گوشی‌های اندروید و آيفون را به شما معرفی کنیم؛ این هاردها عبارتند از:

  • هارد اکسترنال ای دینا مدل HD720

یکی از جمع و جورترین هاردهای اکسترنال موجود در سایت هیلاتل که قابلیت حمل فوق العاده‌ای دارد، هارد اکسترنال ای دینا مدل HD720 است. این هارد به اندازه تلفن همراه شما و با خرید هارد اکسترنال adata  مدل HD720 به راحتی می‌توانید آن را جابه جا کنید. بهره‌مندی از USB 3.0، ظرفیت ۲ ترابایت و قیمت مناسب، می‌تواند این مدل را تبدیل به بهترین هارد اکسترنال برای اندروید و آيفون کند.

  • هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro با تنها ۲۷۰ گرن وزن و ۲ میلی‌متر ضخامت، می‌تواند بهترین هارد اکسترنال برای آيفون و اندروید باشد. برند معتبر ای دیتا در کنار ویژگی‌های جذابی مثل پشتیبانی از USB 3.1، بدنه ۳ لایه و مستحکم و بهره‌مندی از گواهینامه IP68 به منظور جلوگیری از ورود آب و گرد و غبار می‌تواند خیال شما را بابت امنیت فایل‌هایتان راحت کند.

 بهترین هارد اکسترنال برای گوشی

  • هارد اکسترنال آرمور A85 سیلیکون پاور

آرمور A85 شرکت سیلیکون پاور با بدنه‌ای آلومینیومی و مقاوم بهترین هارد اکسترنال برای گوشی است. این هارد اکسترنال با بهره‌مندی از IP68 در برابر فشار آب تا عمق ۱ متری و گرد و غبار مقاومت می‌کند. این شرکت به منظور جلوگیری از گم شدن کابل هارد، در قسمت پشتی آن بخشی را برای نگهداری کابل تعبیه کرده است.

کلام پایانی

ما در این مطلب از هیلاتل پس از اینکه شیوه اتصال هارد اکسترنال به تلفن همراه را به شما آموزش دادیم و به معرفی بهترین‌ هارد اکسترنال برای گوشی پرداختیم. همانطور که مطالعه کردید امروزه به دلیل افزایش کیفیت دوربین‌ تلفن همراه و افزایش حجم داده‌ها به سرعت حافظه گوشی پر می‌شود و یکی از راه‌های حل این مشکل استفاده از هاردهای اکسترنال است.

این هاردها در اشکال و ابعاد مختلف در بازار موجود هستند و می‌توانید برحسب نیاز خود یکی از آن‌ها را خریداری کنید. در پایان امیدواریم مطالب آموزشی داده شده برای شما کاربران مفید بوده باشد.

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.