تشخیص هدفون و هندزفری اصل

تشخیص هدفون و هندزفری اصل

هدفون و هندزفری جزو محصولات پر کاربردی هستند که باید در نمونه‌های اصلی و اورجینال خریداری شوند تا کارایی لازم را داشته باشند. کمپانی‌های سودجو با ساخت مدل‌های فیک و تقلبی شرایط را برای خرید سخت‌تر کرده‌اند. تشخیص هندزفری اصلی از تقلبی کار سختی نیست و شما با مشاهده بسته‌ بندی پلمپ کالا و لوازم جانبی می‌توانید به راحتی متوجه این موضوع شوید‌.

 هدفون‌های اصلی دارای شماره سریال هستند و کیفیت صدای بالایی دارند. مدل‌های اصلی و تقلبی از نظر طول عمر و کارایی به هیچ عنوان قابل مقایسه نیستند. نمونه‌های فیک اصولا با قیمت ارزان روانه بازار می‌شوند و هیچ گونه گارانتی و ضمانتی ندارند. برخی تکنیک‌های ساده کمک می‌کنند تا شما هدفون‌های اورجینال را به راحتی شناسایی کنید.

نحوه تشخیص هدفون اصل از تقلبی

تشخیص هدفون اورجینال از فیک اهمیت بسزایی دارد؛ چرا که مدل‌های تقلبی به هیج وجه کیفیت و کارایی قابل قبولی ندارند‌. با یک نگاه ساده و گذرا هم می‌توان هدفون فابریک را از فیک تشخیص داد. با بررسی جعبه هندزفری، کیفیت سیم، عملکرد دکمه‌ها، ظاهر و طراحی و نکات جزئی دیگر به راحتی می‌توانید مدل اصلی را انتخاب کنید.

نحوه تشخیص هدفون اصل از تقلبی

محصولی که قیمت پایینی دارد و از نظر ظاهری طراحی ساده را به خود اختصاص داده قطعا نمونه کپی و فیک هدفون است. برای اینکه بتوانید سریع‌تر هندزفری اورجینال را شناسایی کنید در اینجا به راهکارهای خوبی اشاره می‌کنیم:

  • بررسی فیزیکی هندزفری

بررسی فیزیکی هندزفری از اصلی‌ترین نکات تشخیص هدفون اصل از تقلبی است. مدل‌های فابریک از نظر ساختار و شکل ظاهری با نمونه‌‌های فیک کاملا فرق دارند. وقتی از نزدیک آنها را بررسی می‌کنید به راحتی متوجه این موضوع خواهید شد.

 استفاده از مواد اولیه درجه یک در ساخت هندزفری اصلی باعث شده تا وزن بالاتر و استحکام بیشتری داشته باشد؛ اما در نمونه تقلبی مواد بی کیفیت استفاده شده به همین دلیل وزن سبک و ضخامت کمی دارد. برای تشخیص هندزفری اصلی از تقلبی این می‌تواند بهترین راهکار باشد.

اگر کوچکترین خط و خراشی را روی هدفون مشاهده کردید باید به اصل بودن آن شک کنید. عدم تقارن، خط و خش، رنگ پریدگی، وجود ترک، داشتن لکه، شل بودن اتصالات و استاندارد نبودن اندازه‌ها فیک بودن هندزفری را نشان می‌دهد.

  • پلمپ بودن بسته بندی هندزفری

قبل از خرید هندزفری سامسونگ بهتر است به پلمپ بودن بسته‌ بندی توجه داشته باشید. بسته‌هایی که کیفیت لازم را دارند و دارای ایرادات زیادی هستند و بدون پلمپ به مشتری عرضه می‌شوند اورجینال نیستند. بسته‌های فابریک به صورت کاملا پلمپ و با ظاهری شیک در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند و شما باید برای باز کردن آنها اقدام کنید. برندهای معتبر برای طراحی بسته بندی حساسیت زیادی به خرج می‌دهند.

  •   ظاهر هندزفری با عکس یکی باشد.

در زمان خرید هدفون آن را با عکس داخل سایت مقایسه کنید. ظاهر هندزفری باید با عکسی که مشاهده می‌کنید یکسان باشد. کوچکترین عیب و ایراد و عدم تناسب نشان دهنده فیک بودن محصول است. اگر لوازم جانبی داخل عکس بیشتر از هندزفری است که خریداری کرده‌اید باید به اصل و اورجینال بودن آن شک کنید.

ظاهر هندزفری
  •  متعادل بودن قیمت

اگر قصد خرید هندزفری اپل را دارید بهتر است ابتدا قیمت را مقایسه کنید. هدفون‌های اورجینال همیشه قیمت بالاتری دارند؛ اما نمونه‌های تقلبی با قیمتی ارزان به بازار عرضه می‌شوند. این تفاوت قیمت زیاد می‌تواند مدل اصلی را از تقلبی جدا کند و تشخیص را برای خریداران آسان‌تر سازد.

 هندفون‌های اصلی با برندهای مختلفی روانه بازار می‌شوند و هر کدام نرخ مختص به خود را دارند. می‌توانید به قیمت به عنوان یک فاکتور جانبی توجه داشته باشید تا هدفون اصلی را خریداری کنید.

  • بررسی لوازم جانبی داخل بسته بندی

هدفون‌های اصلی لوازم جانبی کاملی دارند و وقتی شما بسته‌ بندی آنها را باز می‌کنید می‌توانید شاهد تمام لوازم مورد نیاز باشید. در هندزفری‌های فیک و تقلبی لوازم جانبی و کاتالوگ دیده نمی‌شود. شرکت‌های سودجو برای کاهش هزینه‌ها هیچ گونه کاتالوگ و لوازمی را در بسته‌بندی قرار نمی‌دهند. اگر در بسته تقلبی کابل و مابقی لوازم را مشاهده کردید کیفیت لازم را ندارند و با مدل‌های اصلی و اورجینال فرق دارند.

  • بررسی کیفیت صدای هدفون و قابلیت‌ ها

از دیگر روش‌های تشخیص هندزفری اصلی از تقلبی می‌توان به بررسی کیفیت صدا و قابلیت‌های هدفون اشاره کرد. در مدل‌های اورجینال کیفیت صدا بالا است و شما باید در زمان خرید تمام قابلیت‌ها و امکانات را بررسی کنید.

بررسی کیفیت صدای هدفون

هدفون‌های تقلبی فاقد امکانات و قابلیت‌های به‌روز هستند و نمی‌توانند به خوبی نیاز کاربران را برطرف سازند. هندزفری‌هاب بلوتوثی قابلیت اتصال به هر دستگاهی را دارند به طوری که شما در نمونه تقلبی و فیک این قابلیت را مشاهده نمی‌کنید.

  • بررسی لوگو و نوشته ‌ها

برای شناسایی هندزفری اصلی نیاز است تا شما به لوگو و نوشته‌های روی محصول و بسته‌بندی آن توجه داشته باشید. اگر نوشته‌ها کوچکترین غلط املایی و نوشتاری داشته باشند باید به اصل بودن کالا شک کرد. هدفون اصلی دارای نوشته‌هایی صحیح و بدون ایراد است.

 لوگو به صورت برجسته حک می‌شود و نام برند روی محصول و بسته‌ آن دیده می‌شود. اندازه و رنگ لوگو اهمیت بسزایی دارد. در هدفون تقلبی لوگو به صورت برچسب است و به راحتی برداشته می‌شود. برندهای معتبر با رنگ‌های مخصوص به بازار عرضه می‌شوند و این می‌تواند بهترین راه تشخیص هدفون اصلی باشد.

  • گارانتی معتبر

هدفون فابریک کارخانه همیشه با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. هندزفری‌های فیک و تقلبی همیشه بدون گارانتی به بازار عرضه می‌شوند و شرکت سازنده برای خدمات پس از فروش و ضمانت کالا هزینه نمی‌کند. برای خرید بهتر است به کارت گارانتی توجه داشته باشید. این می‌تواند کیفیت و کارایی و طول عمر دستگاه را به خوبی تضمین کند.

تفاوت هندزفری اورجینال و فیک

برای اینکه بتوانید هندزفری اصل را از تقلبی تشخیص دهید نیاز است تا شناخت کافی از تفاوت‌های آنها داشته باشید. هدفون اورجینال یک انتخاب هوشمندانه است که می‌تواند با کیفیت صدا و امنیت و دوام خود به خوبی نیاز کاربر را پاسخ دهد. هدفون‌های فیک اگر چه قیمت ارزانی دارند و از نظر ظاهری به مدل اصلی شبیه هستند؛ اما کیفیت قابل قبولی ندارند و بهتر است برای خرید آنها به هیچ وجه هزینه نکنید.

مدل‌های تقلبی گارانتی ندارند؛ بنابراین اگر خراب شوند باید خود برای تعمیر هزینه کنید. هدفون‌های فابریک گارانتی و ضمانت نامه معتبر دارند و در صورت بروز مشکل به صورت رایگان تعمیر یا تعویض می‌شوند. کیفیت صدای پایین و ناهماهنگ با دستگاه‌های مختلف بهترین راه تشخیص هندزفری اصلی از تقلبی است.

تفاوت هندزفری اورجینال و فیک

مدل اصلی با هر دستگاهی جفت می‌شود و کیفیت صدای بالایی دارد. از دیگر تفاوت‌ها می‌توان به پشتیبانی هندزفری اصلی از قابلیت کاهش نویز، کنترل صوتی و شارژ سریع اشاره کرد که در نمونه فیک به هیچ وجه مشاهده نمی‌شود. هدفون تقلبی با عملکرد غیر استاندارد خود می‌تواند آسیب‌های جدی را به گوش وارد کند و سلامت شنوایی را به خطر بیندازد.

هندزفری اورجینال باتری قوی دارد و قطعات داخلی آن به سرعت خراب نمی‌شوند. با این تفاوت که مدل تقلبی ممکن است بعد از چند مرتبه استفاده به سرعت خراب شود. عدم گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب از دیگر تفاوت‌های هدفون فیک و اصلی است. به دلیل همین تفاوت‌های مشهود است که توصیه می‌شود مدل‌های اصلی و اورجینال را خریداری کنید.

تشخیص هندزفری اصل و تقلبی سامسونگ

هندزفری سامسونگ جزو برند‌های معتبر است که کیفیت و کارایی فوق‌العاده‌ای دارد. استقبال زیاد مشتریان از این مارک باعث شده تا سودجویان نمونه تقلبی آن را روانه بازار کنند. نسخه‌های فیک بسته‌بندی غیر استاندارد دارند که به راحتی قابل تشخیص است.

 هندفون‌های اصل سامسونگ بسته‌ بندی غیر پلاستیکی دارند که آرم سامسونگ به صورت برجسته روی آنها حک شده و عبارت AKG با رنگ نارنجی روی آنها دیده می‌شود. حرف R به صورت برجسته در سمت راست و حرف L در سمت چپ دیده می‌شود. ظریف بودن قسمت پشتی هدفون نشان دهنده اصل بودن آن است.

 بدنه نرم و صیقلی است. اگر هندزفری با سیم باشد این سیم بلند است و جک‌های متقارن دارد. تمام نوشته‌های چاپ شده روی بدنه و بسته‌بندی خوانا و واضح است و هیچ گونه پخش شدگی هم ندارد. برای تشخیص هندزفری اصل سامسونگ باید به قیمت آن هم توجه داشته باشید. مدل اصلی با قیمت بالا به فروش می‌رسد؛ بنابراین گول قیمت ارزان مدل‌های فیک را نخورید.

 برای خرید باید بسته بندی را به صورت کاملا پلمپ و با گارانتی معتبر تحویل بگیرید. نوشته‌های روی هدفون و بسته‌ باید بدون غلط باشد. برند سامسونگ به صورت برجسته حک شده باشد. با این راهکارهای ساده می‌توانید هندزفری اصلی را تهیه کنید. کالاهای اصل با کد استاندارد و شماره سریال به بازار عرضه می‌شوند و به کمک آنها می‌توان محصول اصل را به راحتی شناسایی کرد.

تشخیص هندزفری اصلی اپل

هندزفری اصلی اپل به دلیل عملکرد خوبی که دارد بیشتر از مدل‌های فیک و تقلبی مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. برای اینکه بتوانید مدل اورجینال را در بازار شناسایی کنید نیاز است تا ابتدا به نوع بسته بندی آن توجه کنید. هدفون‌ اصلی اپل در یک بسته پلمپ با طراحی زیبا قرار گرفته و دارای لوازم جانبی مورد نیاز است.

اگر درب بسته بندی باز بود باید به فابریک بودن هدفون شک کنید. نمونه‌های فیک و تقلبی از نظر شکل ظاهری کاملا شبیه نمونه اصلی هستند؛ بنابراین باید از نظر فیزیکی و ظاهری کالا را بررسی کنید. چک کردن شماره سریال هندزفری اپل اولین راه برای تشخیص آن است. در سیستم اعتبارسنجی کد را وارد کنید تا اصل و تقلبی بودن محصول برای شما مشخص شود.

توجه به وزن هدفون نکته مهمی است که در زمان خرید باید به آن توجه کرد. مدل‌های اصلی به شارژ وایرلس مجهز هستند به همین دلیل وزن سبک‌تری دارند و شما می‌توانید آنها را از مدل‌های تقلبی تشخیص دهید. راهکار دیگری که هدست اصلی را از تقلبی متمایز می‌کند قابلیت شارژ وایرلس است‌ این تکنولوژی پیشرفته در مدل‌های تقلبی دیده نمی‌شود‌.

 فقط هدفون اورجینال است که می‌تواند با نرم افزار Find My iPhone سینک شود. هندزفری‌های تقلبی این امکانات پیشرفته را ندارند و شما باید در زمان خرید به این قابلیت‌ها توجه داشته باشید. برای تشخیص هندزفری اصلی از تقلبی باید به پنل بلوتوث آیفون توجه داشته باشید. در این پنل میزان شارژ هدفون به راحتی قابل مشاهده است‌.

کیس نصب شده روی این هندزفری لین سیستم را منحصربه‌فرد کرده و باعث تمایز آن نسبت به مدل تقلبی شده است. در هدفون‌های اصلی شماره سریال آنها در سیستم اعتبار سنجی تایید شده است؛ اما مدل‌های تقلبی تایید شده نیستند. اگر قصد خرید هندزفری اصلی اپل را دارید بهتر است به نکات بالا توجه داشته باشید.

روش تشخیص هدفون اصلی شیائومی

علاقه مندان به هدفون اصلی شیائومی می‌توانند با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که این محصول دارد به راحتی آن را در بازار شناسایی کنند. مدل‌های تقلبی به دلیل داشتن نویز، کیفیت پایین صدا، عمر کوتاه باتری، شارزدهی ضعیف، مشکل هنگی و قطعی و عملکرد غیر استاندارد به راحتی قابل تشخیص هستند و در مرحله اول باید این قابلیت‌ها را بررسی کنید.

 وقتی هدفون را از نظر فیزیکی و ظاهری چک می‌کنید متوجه اصل و تقلبی بودن آن خواهید شد. روی مدل‌های اصلی کد قابل خراش گذاشته شده که اعتبار سنجی دستگاه را به خوبی تایید می‌کند. با اسکن کد می‌توانید از اصالت کالا مطمئن شوید. مدل‌های تقلبی فاقد اصالت هستند و نباید خریداری شوند.

 اگر کیفیت ساخت را بررسی کنید به راحتی می‌توانید هدفون اورجینال شیائومی را تشخیص دهید. بدنه این مدل‌ها کاملا مقاوم است و رنگی براق و زیبا دارند. طراحی ارگونومیک مدل‌های فابریک را از تقلبی مجزا کرده و باعث خرید راحت‌تر آن‌ها شده است.

هدفون اصلی دارای جک 3.5 میلی‌ متری با روکش مسی یا طلا است. در مدل‌های فیک این روکش از جنس استیل است و به سرعت خراب می‌شود. با هدفون اورجینال لوازم جانبی هم ارائه می شوند به طوری که در نمونه تقلبی شما هیج لوازمی را مشاهده نمی‌کنید. رنگ کالای اصلی با تقلبی فرق دارد و نوشته‌های روی قاب کاملا براق هستند.

سخن پایانی

تشخیص هندزفری اصلی از تقلبی در تمام مارک‌ها امکان پذیر است و شما به کمک این روش‌های تشخیصی می‌توانید راحت‌تر مدل اصلی و فابریک را خریداری کنید. مدل‌های کپی و فیک دارای نقاط ضعف زیادی هستند و با کمی دقت متوجه این موضوع خواهید شد. کارشناسان سایت ویلاتل در همه حال پاسخگوی شما هستند تا بتوانید با کسب مشاوره‌های لازم بهترین انتخاب را داشته باشید. محصولات این سایت با گارانتی معتبر عرضه می‌شوند و کیفیت و کارایی قابل قبولی دارند.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.