تفاوت شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ

شارژ کردن گوشی تنها به پیدا کردن یک آداپتور و کابل اتصال خاتمه پیدا نمی‌کند. شما باید برای سالم ماندن و عمر مفید باتری گوشیتان از شارژر اورجینال استفاده کنید. شناسایی و تشخیص شارژرهای اصل از تقلبی کار چندان ساده‌ای نیست و نیازمند دقت و مهارت کافی است. شاید فیک و کپی بودن یک شارژر برای بسیاری از افراد اهمیتی نداشته باشد اما اگر با عواقب و تبعات شارژر های تقلبی آشنا باشید یقینا اهمیت استفاده از شارژر اورجینال را درک خواهید کرد. در ادامه شما را با تفاوت شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ آشنا می‌سازیم.

اهمیت استفاده از شارژر اورجینال

شارژرهای تقلبی هر چند که قیمت کمتری دارند اما ایمنی گوشی را به خطر می‌اندازند. از مهم‌ترین اهمیت استفاده از شارژر اورجینال به ثابت نگه داشتن ولتاژ در محدوده مشخص می‌توان اشاره کرد. یکی از قطعات کاربردی موبایل باتری است که نگهداری و حفظ سلامت آن به عوامل گوناگونی بستگی دارد. شارژرهای تقلبی بیشترین آسیب را به باتری وارد می‌کنند زیرا توانایی نگه داشتن ولتاژ را به صورت متوازن ندارند و باعث داغ شدن بیش از حد گوشی و آسیب به باتری می‌شوند.

اهمیت استفاده از شارژر اورجینال

مزایای استفاده از شارژر اورجینال عبارتند از:

  • برخورداری از فناوری شارژ سریع
  • گارانتی و تضمین کیفیت کالا
  • استفاده طولانی مدت
  • ایجاد مدارهای ایمنی برای حفاظت از باتری

روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

شارژر گوشی از دو قسمت تشکیل شده است که شامل آداپتور و کابل می‌شود‌. وظیفه آداپتور تغییر جریان ولتاژ ورودی به میزان مورد نیاز باتری است که توسط شرکت سازنده تنظیم و تایید می‌شود.  کابل نیز این جریان ورودی را به گوشی منتقل می‌‌کند. در ادامه به تفاوت کابل شارژ اصلی و تقلبی سامسونگ می‌پردازیم.

  • نوشته‌های روی محصول

برای تشخیص آداپتور شارژر اصلی سامسونگ باید به نوشته‌های روی محصول توجه کنید. به عنوان مثال در صورتی که با نوشته Made in china مواجه شدید، یعنی یک محصول کپی را خریداری کردید و اورجینال نیست. باید به حروف SAMSUNG که چطور در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند توجه کنید. در جنس اصل، حروف کاملا به صورت منظم و با فاصله یکسان از یکدیگر چیده شده‌اند. اگر حرف A یا سایر حروف زخمیم‌تر و یا به هم چسبیده بودند نشان‌دهنده آداپتور فیک است.

کابل یو اس بی یک نماد شاخه مانند دارد که همه ما آن را می‌شناسیم. این نماد اگر بیش از حد پررنگ بود یعنی محصول غیر اصل است. همچنین اگر در پشت شارژر حرف +A را دیدید شک نکنید که محصول مورد نظر تقلبی است. نمونه دیگر از تفاوت شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ، استاندارد سازمان ایمنی و بازرسی شارژ‌رها است که با لوگوی UL شناخته می‌شود. در تمامی آداپتورهای اصلی این نماد را مشاهده می‌کنید.

  • رنگ کابل شارژر سامسونگ

رنگ کابل شارژر سامسونگ کاملا سفید است. اگر با شارژی روبه رو شدید که کمی تیره‌تر بود و یا به مرور زمان رنگ آن تغییر حالت داد، بدانید که شارژر تقلبی خریداری کردید. معمولا کالاهای فیک رنگ سفید متمایل به زرد دارند یا سفیدی آن‌ها غیر معقول است که به راحتی کپی بودن آن را می‌توانید تشخیص دهید.

  • تفاوت در کیفیت ساخت

اگر یک کابل شارژر اورجینال سامسونگ را با نوع تقلبی آن مقایسه کنید، متوجه تفاوت در کیفیت ساخت آن می‌شوید. لبه‌های شارژر اصلی کاملا نرم و و صاف هستند در حالی که جنس تقلبی دارای ضایعات، پلاستیک‌های اضافی و شکل نامتقارن است. خرید آداپتور گوشی از یک فروشگاه معتبر تا حدود بسیاری شما را از بابت جنس اصلی و اورجینال آسوده خواهد کرد. فروشگاه اینترنتی هیلاتل با تجربه طولانی مدت در این زمینه به شما کمک خواهد تا کالای اورجینال مورد نظر خود را بیابید.

تفاوت در کیفیت ساخت
  • مقایسه زمان شارژ

جهت پی بردن به تفاوت شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ، می‌توانید به مقایسه زمان شارژ آن توجه کنید. شارژری که با استانداردهای کمپانی اصلی تهیه شده، در مدت زمان بسیار کوتاه‌تری موبایل را فول می‌کند در صورتی که شارژر تقلبی در بازه طولانی‌تری به پر کردن شارژ گوشی می‌پردازد.

  • تفاوت کانکتور کابل USB

یکی از راه‌های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از تقلبی، بررسی کانکتور کابل USB است. جنس اورجینال در ناحیه پوسته کانکتور، یک دندانه کوچک با لبه‌های منظم دارد در صورتی که جنس کپی از کانکتور میکرو یو اس بی بزرگ‌تری برخوردار است.

در برخی مواقع فروشنده‌ها از شارژر‌های اورجینال ولی سیم تقلبی استفاده می‌کنند که در این حالت جنس‌های کپی، سر کابل شارژر بزرگ‌تری در مقایسه با نوع استاندارد دارند. جهت خرید مطمئن و ایمن آداپتور گوشی سامسونگ به وب سایت اینترنتی هیلاتل مراجعه فرمایید.

  • مقایسه سری شارژر اصلی و تقلبی

کمپانی سامسونگ و شرکت‌های اروپایی، کلگی‌های شارژر را به نوعی طراحی کرده‌اند که قسمت پایین آن دارای یک لایه پلاستیک اضافی است. این تکنیک به کار رفته مقاومت شارژر را بالا می‌برد و از آسیب شاخه‌ها جلوگیری می‌کند. در نوع تقلبی، کلگی‌ها کاملا ساده و بدون ساختار مقاوم ساخته شده‌اند که به راحتی می‌توانید تفاوت شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ را مشاهده کنید. با تهیه شارژر وایرلس سامسونگ دیگر نیازی به هیچ‌گونه سیم و کابل ندارید و به راحتی می‌توانید موبایلتان را شارژ کنید.

مقایسه سری شارژر اصلی و تقلبی
  • استفاده از آمپرسنج

یک روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ استفاده از آمپرسنج است. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم: شارژرهای تقلبی توانایی تولید ولتاژ در محدوده‌ای ثابت را ندارند. به همین خاطر موجب داغ شدن گوشی و عمر کوتاه باتری موبایل می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید به راحتی با استفاده از یک آمپرسنج شارژر اصلی سامسونگ را تشخیص دهید.

  • قیمت شارژر

شارژر‌های اورجینال به دلیل استفاده از متریال‌های باکیفیت و تکنولوژی فست شارژ از قیمت بالاتری برخوردار هستند. لازم به ذکر است نمی‌توان گفت که قیمت بالای یک شارژر یقینا نشان دهنده اصل بودن کالا است در صورتی که ارزان بودن بیش از حد شارژر، کپی و تقلبی بودن آن را نشان می‌دهد.

عواقب استفاده از شارژر تقلبی

مسلما یک کابل تقلبی، کیفیت ساخت شارژر اصلی را ندارد. به همین خاطر ممکن است پس از چند ساعت استفاده، داغ کند و آتش سوزی الکتریکی رخ دهد. شارژر فیک، توانایی تامین برق گوشی به صورت متوازن را ندارد و به مرور زمان موجب آسیب دیدن باتری می‌شود.

عواقب استفاده از شارژر تقلبی

به صورت کلی عواقب استفاده از شارژر تقلبی عبارت است از:

  • داغی بدنه گوشی و آسیب دیدن باتری
  • شکستن سر شارژر در بدنه گوشی
  • برخورداری از استانداردهای کیفیتی ضعیف
  • کوتاه کردن عمر موبایل

سخن پایانی

در پایان برای تشخیص شارژر اصلی سامسونگ باید به مواردی همچون شکل ظاهری، وزن، عملکرد و کیفیت تولید آن توجه کنیم. ناهمواری و بیرون زدگی در بدنه، طراحی نامتقارن و پلاستیک اضافی در گوشه‌های شارژر، رابط‌های بلند و سرعت شارژ کند‌تر از مهم‌ترین نشانه‌های شارژر تقلبی هستند. جهت خرید شارژر اورجینال سامسونگ به فروشگاه اینترنتی هیلاتل مراجعه فرمایید و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.