تکنولوژی فست شارژ

تکنولوژی فست شارژ

شاید شما هم یکی از افرادی باشید که با پروسه زمان‌‌گیر شارژ موبایل مشکل داشته باشید. خوشبختانه مدتی است که شرکت‌های سازنده موبایل از تکنولوژی فست شارژ در محصولات خود استفاده می‌کنند. فست شارژ به عنوان یک استاندارد ویژه در گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود که امروزه در لپ‌تاپ و سایر ابزارهای الکترونیکی نیز کاربرد دارد. این فناوری به میزان قابل توجهی مدت زمان شارژ گوشی را کاهش می‌دهد. در ادامه با نحوه عملکرد شارژ سریع، مزایا و استانداردهای آن آشنا می‌شویم.

عملکرد شارژ سریع

تکنولوژی فست شارژ، جریان ورودی باتری را بالا و مدت زمان شارژ گوشی را کاهش می‌دهد. در شارژ عادی، موبایل شما طی یک فرایند ثابت با ولتاژ 5 ولت شارژ می‌شود. این موضوع در حالی است که فناوری فست شارژ، مقدار شارژ را به صورت مداوم تغییر می‌دهد تا سریع‌تر موبایلتان شارژ شود.

عملکرد شارژ سریع چگونه است؟ در پاسخ به این سوال باید کفت؛ شارژ سریع با ارسال انرژی بیشتر، تعداد وات ورودی باتری را افزایش می‌دهد. وات با واحد SI بر توان محاسبه می‌شود. توان نیز از مجموع ضرب ولتاژ بر حسب ولت و جریان بر روی آمپر به دست می‌آید. بنابراین افزایش ولتاژ موجب افزایش توان شارژ می‌شود و جریان برق ورودی به باتری را بیشتر می‌کند.

تبدیل شارژ معمولی به فست شارژ

دو رشته سیم +D و _D در کابل یو اس بی وظیفه انتقال اطلاعات را بر عهده دارند. ولتاژ خروجی نیز مطابق با این دو رشته سیم تنظیم می‌شود که مستلزم استفاده از یک مدار کنترل و رگولاتور است. به همین ترتیب گوشی‌ها از طریق مدار کنترل شده، قادر به تبدیل شارژ معمولی به فست شارژ هستند. جهت خرید کابل شارژر با بهترین کیفیت میتوانید کلیک نمایید.

تبدیل شارژ معمولی به فست شارژ

مزایای فست شارژ

تکنولوژی فست شارژ یک فناوری شارژ سریع برای دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلفن همراه، تبلت و لپتاپ است. این تکنولوژی دارای مزایا بیشماری است که عبارتند از:

  • توانایی شارژ گوشی در کمتر از یک ساعت
از مزیت اصلی تکنولوژی فست شارژ، شارژ سریع دستگاه‌ها در مدت زمان کمتر از یک ساعت است. با استفاده از این فناوری، دستگاه خود را در چند دقیقه شارژ کنید و آن را برای مدت طولانی استفاده کنید.
  •  حفظ عمر باطری

تکنولوژی فست شارژ به طور هوشمند جریان و ولتاژ شارژ را کنترل می‌کند تا باطری را حفظ کند و از  خرابی یا داغ شدن اضافی جلوگیری کند. این موضوع به معنی افزایش عمر باطری و عدم نیاز به تعویض آن است.

مزایای فست شارژ
  •  سازگاری بیشتر

بسیاری از تلفن‌های همراه و دستگاه های الکترونیکی جدید در حال حاضر از تکنولوژی فست شارژ پشتیبانی می‌کنند. این موضوع بدان معنا است که شما می‌توانید از یک شارژر فست شارژ استفاده کنید و از آن در تمام دستگاه های سازگار خود بهره ببرید.

  • افزایش کارایی دستگاه

 ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که به دلیل وقت کم، از گوشی در زمان شارژاستفاده کنید. با این کار علاوه بر اینکه به باطری موبایل آسیب وارد می‌کنید، کارایی سیستم را نیز کاهش می‌دهید. با کمک فناوری فست شارژ از تمامی مشکلات مذکور راحت می‌شوید. لذا؛ تکنولوژی فست شارژ به دلیل شارژ سریع در زمان کوتاه، کارایی دستگاه را افزایش می‌دهد. با قابلیت فست شارژ، از دستگاه خود بدون نگرانی از کم شدن باطری استفاده کنید.

از کجا بفهمیم شارژر‌ فست شارژ است؟

 روش‌های متنوعی برای شناخت فست شارژ وجود دارد. راحت‌ترین شیوه آن شناخت علامت فست شارژ است. در کنار آیکون جرقه یا رعد برق روی بدنه شارژر موبایلتان با نوشته Asaptive Fast Chargin روبه رو می‌شوید که نشانه قابلیت تکنولوژی فست شارژ است. جهت خرید آداپتور گوشی به وب سایت اینترنتی هیلاتل مراجعه نمائید.

استانداردهای شارژ سریع

در دنیای امروز، استفاده از تلفن همراه و دستگاه های الکترونیکی بسیار رایج شده است. به همین دلیل، استانداردهای Fast Charging مانندUSB Power Delivery برای رفع این نیاز توسعه داده شده است. در ادامه، به بررسی استانداردهایFast Charging  و به خصوص USB Power Delivery  خواهیم پرداخت.

USB Power Delivery  که به صورت مختصر با عبارتUSB-PD  شناخته می شود، استاندارد رسمیFast Charging  است که توسطUSB-IF  در سال 2012  منتشر شد. این استاندارد قابلیت استفاده بر روی هر دستگاه با یک پورت USB  را در صورتی که سازنده آن دستگاه شدت جریان برق و نرم افزارهای لازم را رعایت کرده باشد, دارد. USB-PD یک پروتکل داده برای برقراری ارتباط بین شارژر و تلفن است و حداکثر میزان قابل تحمل تحویل برق برای هر دو شارژر و گوشی را نشان می­دهد. USB Power Delivery  قابلیت افزایش میزان قابل تحمل انتقال برق را تا100  وات دارد. این مقدار نیرو به درجه توان­های مختلفی که در ولتاژ های گوناگون کار می کنند، تقسیم می­شود. به عنوان مثال حالت­های +7.5  و+15  وات برای گوشی­ها مناسب هستند در حالی که میزان 27 وات و بیشتر از آن برای لپ تاپ­ها و سایر دستگاه­های توان بالا گزینه ایده آلی به شمار می­روند. همچنینUSB Power Delivery  از نیروی برق دوسویه پشتیبانی می­کند و به تلفن شما امکان شارژ لوازم جانی دیگر را می­دهد.

آینده فناوری شارژ سریع

در آینده نزدیک سرعت رشد فناوری به سمت شارژر‌های وایرلس قدرتمندی پیش می‌رود که علاوه بر گوشی هوشمند، قابلیت شارژ تمامی گجت‌های الکترونیکی را نیز دارد.

استانداردهای Fast Charging مانند USB Power Delivery به دلیل قابلیت افزایش سرعت شارژ و توان خروجی بالا، از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. با استفاده از این استانداردها، کاربران می توانند دستگاه های خود را به صورت سریع و موثر شارژ کنند و نیاز به انتظار طولانی برای شارژ ندارند.

استفاده از USB Power Delivery به کاربران امکان می‌دهد لوازم جانبی دیگر را نیز به صورت همزمان شارژ کنند و از نیروی برق دوسویه بهره ببرند. با توجه به این مزایا، استفاده از استانداردهایFast Charging برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی در آینده به طور گسترده تری پیش بینی می شود.جهت خرید شارژ وایرلس به وب سایت اینترنتی هیلاتل مراجعه فرمایید و محصول مورد نظرتان را سفارش دهید.

آینده فناوری شارژ سریع

سخن پایانی

به طور کلی، تکنولوژی فست شارژ برای کاربرانی که نیاز به شارژ سریع دستگاه‌‌های خود دارند، گزینه ایده آلی به شمار می‌رود. این تکنولوژی مزایای بسیاری از جمله شارژ سریع، زمان شارژ کوتاه، حفظ عمر باطری و کارایی بالا را به کاربران ارائه می‌دهد. در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های هوشمند از تکنولوژی فست شارژ برخوردار هستند.

 در آینده فضای این فناوری به سمت شارژر‌های وایرلس خواهد رفت. به طوری که با قرارگیری گوشی در کنار کابل بی‌سیم، شروع به شارژ سریع می‌کند. پاوربانک‌ها وکابل وایرلس فست شارژ، هم اکنون در بازار وجود دارند و در زمینه فروش بالاتر بایکدیگر رقابت می‌کنند. اگر به دنبال کابل شارژر با قابلیت فست شارژ می‌گردید، وب‌سایت اینترنتی هیلاتل این محصول را با قیمت مناسب به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین شما می‌توانید جهت خرید شارژر‌ها و سایر ابزارآلات وایرلس به فروشگاه اینترنتی هیلاتل مراجعه نمایید.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.