دلایل شارژ نشدن اسپیکر

دلایل شارژ نشدن اسپیکر

شاید شما نیز با مشکل شارژ نشدن اسپیکر مواجه شده باشید. شارژ نشدن اسپیکرها می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از رایج‌ترین دلایل شارژ نشدن اسپیکر می‌توان به اشکال در کابل شارژ، خرابی آداپتور یا منبع برق، خرابی درگاه شارژ و یا مشکل در باتری اشاره کرد.

هر کدام از این عوامل می‌توانند منشاء خاصی داشته باشند. از این رو می‌بایست هر کدام را به طور مجزا و اصولی مورد بررسی قرار داد. به همین منظور قصد داریم در ادامه این محتوا تمامی این عوامل را به طور مفصل مورد بررسی قرار دهیم.

علت شارژ نشدن اسپیکر بلوتوثی

دلایل شارژ نشدن اسپیکر بلوتوثی به موارد مختلفی بستگی دارد. کسانی که از اسپیکر بلوتوثی استفاده می‌کنند، باید از این دلایل آگاهی داشته باشند تا در صورت بروز هرگونه مشکل برای شارژ این اسپیکرها، بتوانند دلیل شارژ نشدن اسپیکر بلوتوثی را یافته و با آگاهی اقدامات لازم را انجام دهند. در ادامه هر یک از این علت‌ها را به تفصیل بررسی می‌کنیم.

  • مشکل در کابل شارژ

یکی از مهمترین دلایل شارژ نشدن اسپیکر بلوتوثی ایجاد خرابی یا نقص در کابل شارژر است. کابل‌های شارژ طی گذر زمان و استفاده مکرر دچار آسیب می‌شوند و نمی‌توانند به درستی جریان برق را انتقال دهند.

برای بررسی و حل این موضوع باید کابل شارژ را با یک دستگاه دیگر مانند تلفن همراه شارژ کنید. اگر تلفن همراه نیز شارژ نشد صد در صد، مشکل شارژ نشدن اسپیکر بلوتوثی به کابل شارژر آن بستگی دارد و باید آن را تعویض کنید.

  • خرابی آداپتور یا منبع برق

دومین دلیل برای شارژ نشدن اسپیکر بلوتوثی، خرابی آداپتور آن است. زیرا برخی از آداپتورها طی مدت زمان طولانی و استفاده مداوم کارکرد سالم خود را از دست می‌دهند. به همین منظور توصیه می‌کنیم آداپتور را با یک دستگاه دیگر نیز امتحان کنید.

اگر آن دستگاه نیز شارژ نشد، باید بدانید که مشکل از آداپتور است که باید تعویض یا تعمیر شود. برای خرید آداپتور جدید و با کیفیت که دیرتر خراب شود و یا خرید قاب تبلت سامسونگ و انواع تجهیزات موردنیاز در دنیای تکنولوژی می‌توانید از طریق سایت ما یعنی هیلاتل اقدام کنید.

  • خرابی درگاه شارژ اسپیکر

وقتی که درگاه شارژ اسپیکر خراب شود یا آسیب ببیند، نمی‌تواند اسپیکر بلوتوثی را به درستی شارژ کند. این مشکل معمولا به علت استفاده نادرست یا ورود گرد و غبار و کثیفی به داخل درگاه شارژ رخ می‌دهد.

اگر بعد از انجام تعمیرات باز هم درگاه شارژ نتوانست به درستی فرایند شارژ اسپیکر را انجام دهد، باید به سراغ تعویض آن بروید. برای تعویض درگاه شارژ و خرید لوازم جانبی موبایل و تبلت همچون کیف تبلت سامسونگ و دیگر تجهیزات موردنیاز برای اسپیکر می‌توانید از سایت ما دیدن کنید.

  • مشکل در باتری اسپیکر

وقتی که باتری اسپیکر بلوتوثی دچار مشکل شود نمی‌تواند به درستی شارژ را دریافت کند. باتری‌های لیتیومی به صورت طبیعی بعد از چرخه مشخصی از شارژ و دشارژ دچار کاهش ظرفیت می‌شوند.

 در صورتی که اسپیکر شما قابلیت تعویض باتری دارد، می‌توانید باتری جدید را خریداری کرده و از آن استفاده داشته باشید. در غیر این صورت باید حتما تحت نظر تعمیرکار متخصص مشکل باتری اسپیکر را حل کنید.

علت شارژ نشدن اسپیکر بلوتوثی

طریقه عیب یابی مشکل شارژ نشدن اسپیکر

برای عیب یابی شارژ نشدن اسپیکر بلوتوثی می‌توانید به مرکز تعمیراتی معتبر مراجعه داشته یا اسپیکر خود را به یک فرد متخصص در این زمینه نشان دهید. البته راه‌های دیگری نیز وجود دارند.

برای مثال؛ اگر تصور می‌کنید که مشکل از شارژر است، می‌توانید برای عیب یابی شارژر را روی یک دستگاه دیگر نیز استفاده کنید. به طور کلی شناخت مشکلات و عیوب اسپیکر بلوتوثی کمک می‌کند تا فرایند عیب یابی به شکل بهتری انجام شود.

اگر پس از عیب یابی متوجه شدید که مشکل اسپیکر بلوتوثی شما قابل حل نیست، می‌توانید برای خرید اسپیکر بلوتوثی جدید، با کیفیت و اورجینال سایت هیلاتل را انتخاب کنید. در این سایت انواع اسپیکر بلوتوثی و متنوع با قیمت‌های خوب و کیفیت بالا عرضه شده‌اند.

روش رفع مشکل شارژ نشدن اسپیکر

برای حل مشکل شارژ نشدن اسپیکر بعد از شناخت علل شارژ نشدن اسپیکر بلوتوثی می‌توانید به سراغ راه و روش رفع این مشکل بروید. در ادامه روش‌های حل این مشکل را بررسی می‌کنیم.

  • استفاده از کابل آداپتور برق مناسب

در وهله اول می‌توانید از کابل و آداپتور برق مناسب استفاده کنید. همیشه سعی کنید از کابل آداپتور برق اصلی که همراه اسپیکر شما در بسته‌بندی آن وجود دارد استفاده داشته باشید. اگر کابل یا آداپتور گم شده است، پیشنهاد می‌کنیم که از کابل و آداپتور با کیفیت و با ولتاژ جریان مناسب با اسپیکرتان استفاده داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید.

  • قرار دادن اسپیکر در جای خنک و خشک

نکته بعدی که در نگهداری از اسپیکر و جلوگیری از مشکل شارژ نشدن اسپیکرها حائز اهمیت است، قرار دادن اسپیکر در فضای خشک و خنک است. زیرا گرمای بیش از اندازه باعث آسیب به باتری اسپیکر شده و عمر آن را کاهش می‌دهد. به هیچ عنوان اسپیکر در معرض نور مستقیم خورشید یا در نزدیکی منابع گرما قرار ندهید.

  • شارژ کردن اسپیکر به صورت منظم

هیچ وقت اجازه ندهید که باتری اسپیکر شما به طور کامل تخلیه شود.  حتی اگر به صورت مکرر از آن استفاده نمی‌کنید، آن را مرتب فول شارژ کنید.

  • ریست کردن اسپیکر

اگر هیچ کدام از راه حل‌هایی که ذکر کردیم برای حل مشکل شارژ نشدن باتری اسپیکر کارساز نبودند، باید به سراغ ریست بروید. روش ریست کردن اسپیکر بستگی به مدل آن دارد. برای انجام این کار و کسب اطلاعات بیشتر بهتر است که از دفترچه راهنمای اسپیکر کمک بگیرید.

روش رفع مشکل شارژ نشدن اسپیکر

روش جلوگیری از بروز مشکل شارژ نشدن اسپیکر

بعد از شناخت دلایل شارژ نشدن اسپیکر بلوتوثی بهتر است که راه‌های جلوگیری از بروز این مشکل را نیز بشناسید تا بدین ترتیب بهتر از اسپیکر خود نگهداری کنید. اولین نکته برای این اقدام استفاده از کابل و شارژر اصلی است.

حتماً مطمئن شوید که از کابل شارژ و شارژر اصلی برای اسپیکر خود استفاده می‌کنید. زیرا شارژرهای دیگر ممکن است اورجینال نباشند یا با اسپیکر شما همخوانی نداشته باشند که این موضوع به خودی خود آسیب‌های زیادی را به باتری اسپیکر شما وارد می‌کند.

موضوع بعدی تمیز نگه داشتن درگاه شارژ اسپیکر است. حتماً توجه داشته باشید که درگاه شارژ اسپیکرها از انواع آلودگی، گرد و غبار و آسیب محافظت کنید و همیشه کانکتور را تمیز نگه داشته باشید.

سومین اقدام برای جلوگیری از بروز مشکل برای باتری اسپیکر این است که اسپیکر را همیشه به روز نگه داشته باشید. با اعمال برخی از به روز رسانی‌ها می‌توانید اسپیکر را آپدیت کنید. به روز رسانی عملکرد اسپیکر را بهبود بخشیده و باعث رفع اشکالات مختلف می‌شود.

اگر دوست دارید که اسپیکر شما باتری سالمی داشته باشد تا با مشکل شارژ نشدن باتری اسپیکر مواجه نشوید، حتماً اسپیکر را به طور مداوم شارژ کنید و اجازه ندهید که هیچ وقت باتری آن به طور کامل خالی شود.

نکته بعدی قرار ندادن اسپیکر در برابر حرارت مستقیم و بالا است. برای مثال در فصول سرد سال اسپیکر را در معرض گرمای شومینه و بخاری قرار ندهید. زیرا گرما به باتری آن آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

روش جلوگیری از بروز مشکل شارژ نشدن اسپیکر

کلام پایانی

در نهایت باید اشاره کنیم شارژ نشدن اسپیکر می‌تواند دلایل و عوامل متعددی داشته باشد. ما در این محتوا تلاش کردیم تا دلایل اصلی شارژ نشدن اسپیکر را به طور کامل بررسی کرده و منشاء ایجاد هر کدام را با نحوه مقابله و رفع آن را تحلیل کنیم‌.

اکنون که دلایل شارژ نشدن اسپیکر را متوجه شدید در صورتی که برای رفع آن نیاز به تهیه اقلام مرتبط داشتید، می‌توانید از طریق سایت فروشگاهی هیلاتل اقدام کرده و یا حتی برای راهنمایی بیشتر تمامی سوالات و ابهامات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.