دلایل شارژ نشدن گوشی با پاوربانک

دلایل شارژ نشدن گوشی با پاوربانک

دلایل شارژ نشدن گوشی با پاوربانک از قسمت‌های مختلفی سرچشمه می‌گیرد. در واقع پاوربانک‌ها برای رهایی از مشکل تمام شدن باتری گوشی‌های موبایل ساخته شدند. این دستگاه‌ها به چراغ‌های ال ای دی مجهز شده‌اند که با نحوه چشمک زدن خود وضعیت باتری را نمایش می‌دهند. به عنوان مثال چشمک نامنظم می‌تواند از وجود مشکلی در شارژ شدن پاوربانک اطلاع دهد.

همینطور زمانی که پاوربانک را به گوشی متصل می‌کنید و متوجه می‌شوید که حتی با وجود چشمک منظم چراغ‌ها، گوشی شارژ نمی‌شود، باید موارد بسیاری را بررسی کنید؛ زیرا در این حالت نمی‌توان مطمئن بود که مشکل از گوشی است یا پاوربانک مشکل دارد. تا انتهای این بخش ما را همراهی کنید تا دلایل مختلف این اتفاق را بررسی کنیم.

علت شارژ نشدن گوشی با پاوربانک

 وجود پاوربانک برای زمان‌هایی که قرار است ساعت‌های طولانی یا چندین روز را بدون دسترسی به پریز برق، بیرون از خانه بگذرانید بسیاری ضروری و حیاتی است؛ به همین دلیل شارژ نکردن آن می‌تواند تمام برنامه‌های شما را به هم بریزد. با توجه به هزینه بالایی که صرف خرید پاور بانک می‌کنید، توصیه می‌شود در هنگام تهیه آن به استاندارد و کیفیت محصول توجه ویژه‌ای داشته باشید.

بیشتر پاوربانک‌ها دارای 4 چراغ نشانگر ال ای دی هستند که درصد و وضعیت شارژ باتری را به ما نشان می‌دهند. یکی از علائم شارژ نشدن گوشی با پاوربانک این است که در برخی مواقع چراغ LED چشمک می‌زند اما با این حال عمل شارژ کردن را انجام نمی‌دهد.

علت شارژ نشدن گوشی با پاوربانک

برای یافتن دلایل شارژ نشدن گوشی با پاوربانک ابتدا باید ریشه مشکل را پیدا کنید؛ یعنی باید ببینید که مشکل از گوشی است یا پاوربانک. برای این کار ابتدا گوشی خود را از طریق شارژر به پریز متصل کنید تا از شارژ شدن یا نشدن آن مطمئن شوید. در مرحله بعدی برای بررسی عملکرد پاوربانک، لازم است تا دستگاه دیگری را با آن شارژ کنید. تا اینجای کار تا حدودی منشا مشکل پیدا می‌شود. در ادامه به بررسی دلایل مختلف شارژ نشدن گوشی با پاوربانک می‌پردازیم:

  •  معیوب بودن پورت USB یا Micro USB

استفاده مداوم از پاوربانک در طول زمان باعث می‌شود که پورت داخلی آن به صورت کاملا جزئی دچار قطعی شود. برای اینکه از این قضیه مطمئن شوید، کابل شارژر را در قسمت اتصال به پورت به سمت بالا و پایین تکان دهید؛ اگر برای چند لحظه اتصال برقرار شود، مشکل از پورت پاوربانک، پورت شارژر یا خود شارژر خواهد بود.

  •  کثیف بودن پورت USB

یکی از دلایل شارژ نشدن گوشی با پاوربانک تجمع پرز، گرد و غبار و کثیفی در داخل پورت USB یا میکرو یو اس بی پاوربانک است که در طول زمان به وجود می‌آید. این مشکل می‌تواند عملکرد پاوربانک را با اختلال مواجه نماید که برای برطرف نمودن آن می‌توانید با یک خلال دندان یا گوش پاک کن به صورت کاملا آهسته و به تدریج پورت را تمیز کنید؛ به گونه‌ای که کثیفی بیشتر به داخل آن نفوذ نکند.

 Dirty USB port
  • آسیب دیدن کابل شارژ یا آداپتور

در صورتی که سیم شارژرتان خراب شده باشد، بهتر است آن را تعویض کنید؛ زیرا تعمیر کردن این کابل‌ها می‌تواند سبب نوسانات برق و آسیب رساندن به گوشی شما شود. آسیب دیدن آداپتور داخلی پاوربانک نیز یکی دیگر از دلایل شارژ نشدن گوشی با پاوربانک است که ممکن است به دلیل نوسانات برق یا فشار وارده به دلیل استفاده نامناسب ایجاد شده باشد. در این وضعیت راهی جز تعویض آن باقی نمی‌ماند.

  •  شارژ نشدن خود پاوربانک

یکی از رایج‌ترین دلایل شارژ نشدن گوشی با پاوربانک این است که احتمالا خود پاوربانک به درستی شارژ نشده است. این مشکل شاید به نظر ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد اما در بسیاری از مواقع به دلیل اینکه دوشاخه و کانکتور برق به درستی در پریز قرار نگرفته، پاوربانک به خوبی شارژ نمی‌شود؛ در نتیجه نمی تواند گوشی شما را شارژ کند.

علت دیر شارژ شدن گوشی با پاوربانک

دلایل شارژ نشدن گوشی با پاوربانک یا دیر شارژ شدن آن زیاد است. اگر گوشی خود را به پاوربانک شیائومی متصل کردید اما زمان شارژ شدن آن بسیار طولانی شد، حتما موارد زیر را بررسی کنید:

  • استفاده از پورت خروجی اشتباه، سبب دیر شارژ شدن گوشی می‌شود.
  • عدم پشتیبانی پاوربانک از شارژ سریع
  • استفاده از کابل شارژ غیراصل و بی‌کیفیت
  • بلند بودن طول کابل شارژ
  • استفاده از تلفن در هنگام شارژ
  • کثیف بودن پورت‌های شارژ پاوربانک
  • تمام شدن عمر مفید پاوربانک

علت دیر شارژ شدن گوشی با پاوربانک

علت خاموش شدن ناگهانی پاوربانک

اصلی‌ترین علت خاموش شدن ناگهانی پاوربانک می‌تواند خراب شدن باتری آن باشد. به طور کلی پاوربانک به عنوان یک باتری قابل حمل شناخته می‌شود و زمانی که باتری آن دچار مشکل شود، می‌تواند به معنای غیرقابل استفاده بودن کل پاوربانک باشد. البته برخی از پاوربانک‌ها قابلیت تعویض باتری دارند و می‌توان آن‌ها را با این کار تعمیر نمود. در صورتی که نیاز به تعویض پاوربانک داشتید، می‌توانید از طریق سایت هیلاتل نسبت به خرید پاوربانک انکر با کیفیت بالا و قیمت مناسب اقدام نمایید.

رفع مشکل شارژ نشدن موبایل با پاور بانک

پس از آنکه دلایل شارژ نشدن موبایل با پاوربانک را بررسی کردیم، نوبت رفع مشکل می‌رسد. برای حل این مسئله بسته به دلیل آن راه‌های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال در صورتی که کابل شارژر شما دچار پارگی سیم شده باشد، بهتر است آن را تعویض کنید. در ادامه سایر روش‌های رفع مشکل شارژ نشدن موبایل با پاوربانک را بررسی می‌کنیم.

  • اگر در پورت‌های ورودی گرد و غبار و کثیفی نشسته و مسیر آن را مسدود کرده باشد، باید آن‌ها را تمیز کنید. برای این کار علاوه بر روشی که قبلا توضیح دادیم، می‌توانید از هوای فشرده برای خارج نمودن آن‌ها کمک بگیرید. در صورت استفاده از قوطی هوای فشرده توجه داشته باشید که قوطی به صورت عمودی روی زمین قرار گرفته باشد.
  • در برخی موارد، شارژ باقی مانده در خازن‌های داخل پاوربانک می‌تواند یکی از دلایل شارژ نشدن گوشی با پاوربانک باشد. در این شرایط باید آن را به کمک دفترچه راهنما فورس ریبوت کنید.
  • گاهی در جریان شارژ شدن پاوربانک وقفه‌ای ایجاد می‌شود که سبب شارژ نشدن گوشی شما می‌گردد. در این حالت باتری آن را تخلیه و دوباره شارژ نمایید تا مشکل برطرف شود.
  • در نهایت اگر هنوز مدت زمان گارانتی پاوربانک تمام نشده می‌توانید از طریق مراکز مربوطه آن را تعویض کنید.

نحوه تشخیص خراب شدن پاوربانک

زمانی که پاوربانک خراب می‌شود معمولا با نشانه‌هایی همراه است. یکی از این نشانه‌ها خاموش شدن ناگهانی و عدم کارایی صحیح آن خواهد بود. اگر پاوربانک شما علائم زیر را دارد، باید بدانید که فرسوده یا خراب شده است و باید برای تعمیر یا تعویض آن اقدام نمایید.

نحوه تشخیص خراب شدن پاوربانک
  • باتری پاوربانک پس از چند سال استفاده منظم، تقریبا فرسوده شده و کارایی خود را از دست می‌دهد.
  • گاهی کابل و سوکت پاوربانک دچار مشکل می‌شود و که با تعمیر یا تعویض آن‌ها این مسئله برطرف می‌گردد.
  • اگر پاوربانک خود را در محیط‌های سرد و گرم قرار می‌دهید باید بدانید که باتری آن به تغییرات دما بسیار حساس است؛ از این رو دمای نامناسب محیط می‌تواند سبب خراب شدن پاوربانک شده و عملکرد آن را با اختلال مواجه نماید.
  • چراغ‌های ال ای دی روی پاوربانک در صورت غیرطبیعی بودن، می‌توانند خبر اط خرابی آن بدهند. به عنوان مثال اگر چندین روز پاوربانک خود را شارژ نکرده‌اید و با وجود استفاده از آن تمام چراغ‌های آن روشن باشند نشان از اختلالی در عملکرد آن دارند.

کلام پایانی

همانطور که گفته شد دلایل شارژ نشدن گوشی با پاوربانک به عوامل مختلفی بستگی دارد و باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. اگر در این وضعیت قرار گرفتید نقص‌های کوچک را می‌توانید به راحتی حل کنید اما اگر با مشکلات جدی‌تری روبه‌‌رو شدید حتما از متخصصان هیلاتل کمک بگیرید. توجه داشته باشید که هیچ‌گاه خودتان قاب آن را باز نکنید تا گارانتی محصول از بین نرود.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.