راهنمای خرید پاوربانک

راهنمای خرید پاوربانک

پاوربانک‌های ممتازی در بازار وجود دارند. خرید بهترین پاوربانک بستگی به ترجیحات، سلیقه و بودجه شما دارد. به طورکلی اغلب پاوربانک‌ها درگاه‌های متعددی نظیر پورت شارژ سریع، پورت‌های Type C و پورت‌های micro USB دارند.

در راهنمای خرید پاوربانک به شما گفته خواهد شد که یک پاوربانک خوب باید علاوه بر شارژدهی سریع به دستگاه، شارژ ورودی سریعی هم داشته باشد. در این مقاله از هیلاتل در خصوص انواع پاوربانک و برندهای معروف صحبت خواهیم کرد. برندهایی که سرمایه‌گذاری و خرید آن‌ها دوام طولانی مدتی را تضمین کند.

انواع پاور بانک

پاوربانک‌ها در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند. افراد می‌توانند متناسب با نیاز و بودجه‌شان خرید کنند. برخی از کاربران بنا بر موقعیت شغلی و کاری خود نیاز به پاوربانک‌هایی با ظرفیت بالا دارند و برخی ترجیح می‌دهند پاوربانک وزن کمی داشته باشد. در این بخش مروری بر انواع پاوربانک‌ خواهیم داشت.

انواع پاوربانک

پاوربانک مخصوص تلفن همراه

این پاوربانک‌ها به‌طور خاص برای تلفن‌های همراه طراحی شده‌اند و به دلیل داشتن باتری‌های کوچک‌تر در مقایسه با لپ‌تاپ‌ و تبلت‌، مناسب شارژ گوشی هستند؛ چراکه گوشی‌های همراه ظرفیت باتری پایینی دارند و به ظرفیت فوق‌العاده بالایی نیاز ندارند. تنظیم شارژ سریع یا کند، سازگاری با گوشی‌های مختلف، تنظیم دقیق جریان و ولتاژ و شارژ ایمن بدون آسیب رساندن به دستگاه از جمله ویژگی‌های این نوع از پاوربانک است.

پاور بانک تبلت

تبلت‌ها معمولاً باتری‌های قوی‌تری نسبت به تلفن‌های همراه دارند؛ بنابراین، ممکن است یک پاوربانک با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت نتواند تبلت شما را کامل شارژ کند. در این صورت برای شارژ موثر لازم است تا یک پاوربانک با ظرفیت بالاتر از 10000 میلی آمپر ساعت خریداری نمایید. فراموش نکنید، تطبیق ظرفیت پاوربانک با باتری تبلت شما، شارژ کارآمد را تضمین می‌کند.

پاوربانک لپ تاپ

لپ‌تاپ‌ها برای کار کردن به ولتاژ بالاتری نیاز دارند. پس تصور اینکه یک پاوربانک تلفن همراه بتواند لپ تاپ شما را شارژ کند را از ذهنتان بیرون کنید. به طور کلی مشخصات ولتاژ و جریان پاوربانک‌های لپ‌ تاپ از نمونه‌های مخصوص گوشی بیش‌تر است.

پاور بانک هوشمند

امروزه پاوربانک‌های هوشمند یک گزینه مطمئن برای دارندگان گوشی‌های همراه هستند؛ چراکه با خرید این محصول خیالتان از سلامت باتری آسوده خواهد بود. این نوع از پاوربانک دارای عملکردهای پیشرفته‌ای مانند شارژ ایمن، شارژ سریع و کنترل شدت جریان است. همچنین با رعایت استانداردهای ایمنی USB-IF، از بارگذاری بیش از حد جلوگیری و برق را به طور مساوی توزیع می‌کند و خطرات آسیب به دستگاه را کاهش می‌دهد.

پاور بانک خورشیدی

پاوربانک‌های خورشیدی به دلیل سیستم جذب انرژی سازگار با محیط زیست طرفداران زیادی دارند. این محصول برای مسافرت‌های طولانی که به برق دسترسی ندارید، گزینه ایده‌آلی است. پاوربانک خورشیدی به راحتی توسط نور خورشید شارژ می‌شود و نیاز افراد را برآورده می‌کند.

پاور بانک بی‌سیم

در این نوع از پاوربانک برای شارژ تلفن همراه یا لپ تاپ خود نیازی به سیم و کابل نخواهید داشت. اگر دستگاه‌های مجهز به قابلیت شارژ بی‌سیم یا وایرلس را در نزدیکی پاوربانک بی‌سیم قرار دهید، می‌توانند بدون دردسر شارژ شوند.

پاور بانک خودرو

پاوربانک‌های ماشین با ظرفیت بالا که برای مواقع اضطراری طراحی شده‌اند، می‌توانند باتری‌های خودرو را به سرعت روشن کنند. هنگامی که باتری خودرو خالی می‌شود و نیاز به یک سیستم تقویت کننده دارید، پاوربانک‌های خودرو انتخاب مناسبی هستند؛ چراکه ولتاژ بسیار بالایی دارند.

پاوربانک ضد ضربه و آب

پاوربانک‌های مقاوم در برابر شوک و آب برای کاربران دارای سبک زندگی ماجراجویانه طراحی شده ‌است. این پاوربانک‌ها شرایط سخت را تحمل می‌کنند و بسیار بادوام هستند. در واقع این نوع از پاوربانک می‌تواند در مقابل عناصری مانند آب، سرما و گرما مقاومت ‌کند.

معرفی چند برند از بهترین پاوربانک‌ها

بازار پاوربانک مملو از برندهای متنوعی است. برخی از این برندها توسط شرکت‌های معروف ساخته شده‌اند. همه پاوربانک‌های باکیفیت دارای ویژگی‌ها، ابعاد و وزن استاندارد هستند که به سهولت بتوان آن‌ها را حمل و نقل کرد. طراحی زیبا نیز یک ویژگی مشترک است. بهترین پاوربانک‌ها به فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند Power Delivery (PD)، Quick Charge (QC)، Wireless Quick Charge (Qi)، شارژ ایمن Fit Charge و شارژ هوشمند AI Power مجهز هستند. انتخاب یک پاوربانک با حداقل زیرمجموعه‌ای از این ویژگی‌ها تجربه شارژ جامع و کارآمد را تضمین می‌کند.

بهترین پاوربانک‌ها
  • پاوربانک مومکس با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت  Momax QPower2 IP81D 10000 mAh

پاوربانک مومکس یکی از بهترین محصولات موجود در بازار است. این پاوربانک سه خروجی برای شارژ دستگاه‌های مختلف و دو خروجی برای شارژ پاوربانک دارد. همچنین طراحی زیبا و به‌کارگیری فناوری‌هایی نظیر شارژ سریع بی‌سیم این محصول را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است. این پاوربانک با داشتن باتری 10000 میلی آمپر ساعتی، اجازه نمی‌دهد جریان بیش‌ از اندازه به گوشی همراه شما وارد شود. خرید پاوربانک خوب و کارآمد را به هیلاتل بسپارید.

  • پاوربانک آکی ظرفیت 30000 میلی آمپر ساعت AUKEY PB-Y7

پاوربانک آکی یکی از محصولات پرطرفدار در هیلاتل است. این محصول توسط کمپانی آکی ساخته می‌شود و ظرفیت فوق‌العاده‌ای به اندازه 30000 میلی آمپر ساعت دارد. با این ظرفیت می‌توانید حداقل 6 بار گوشی همراه خود را به طور کامل شارژ نمایید. همچین با وجود فناوری Q3 می‌توانید با سرعتی 4 برابری نسبت به حالت عادی دستگاه خود را شارژ کنید. جالب است بدانید وزن این محصول در مقابل ظرفیت بالای آن بسیار مناسب و تنها 553 گرم است.

  •   پاوربانک Power Bank 3 شیائومی

خرید پاوربانک شیائومی یک گزینه عالی برای هر سلیقه‌ای است. این شرکت محصولات متنوعی را متناسب با نیاز جامعه ساخه است. این مدل از پاوربانک ظرفیتی 30000 میلی آمپری دارد و بسیار خوش دست و زیبا است. همچنین در این محصول قابلیت شارژ کالاهای کوچک‌تر نظیر هدفون‌های بی‌سیم و ساعت‌های هوشمند نیز تعبیه شده است. پاوربانک شیائومی مدل PB3018ZM  دارای دو پورت ورودی و یک پورت خروجی است.

نکات مهم هنگام خرید پاور بانک

در زمان خرید پاوربانک باید فاکتورهای مختلفی نظیر قیمت، تعداد پورت، وزن وغیره را در نظر بگیرید. همچنین باید از فروشنده محصول بپرسید که آیا پاوربانک تعمیر می‌شود؟ چراکه برخی از پاوربانک‌ها بنا بر نوع آسیب قابلیت تعمیر دارند.

  • قیمت

برندهای قابل توجهی در حوزه پاوربانک در بازار وجود دارند که عبارت‌اند از: پاوربانک شیائومی، پاوربانک انکر، پاوربانک سامسونگ، پاوربانک انرجایزر، پاوربانک روموس، پاوربانک مومکس و پاوربانک آکی. در حالی که پاوربانک‌های سامسونگ، Anker، Energizer و ADATA گران‌تر هستند؛ اما شرکت‌های Xiaomi، Raw Power، Powerology، Remax و Romos جایگزین‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری را بدون کاهش کیفیت ارائه می‌کنند. برای اطمینان از کیفیت توصیه می‌شود روی پاور بانک‌های برندهای معتبر سرمایه‌گذاری کنید.

  • ظرفیت اسمی و واقعی

مقدار انرژی که یک پاوربانک می‌تواند ذخیره کند، بر حسب میلی آمپر ساعت (mAh) اندازه‌گیری می‌شود. ظرفیت پاوربانک به دو نوع اسمی و واقعی تقسیم‌بندی می‌شود. ظرفیت اسمی همان مقدار اعلام شده روی محصول و ظرفیت واقعی 10 الی 20 درصد کم‌تر از آن است.

سرعت شارژ پاوربانک رابطه مستقیمی با ظرفیت پاوربانک دارد. به هر میزانی ظرفیت پاوربانک بیش‌تر باشد، دستگاه شما سریع‌تر شارژ می‌شود. اگر قصد خرید پاوربانکی با ظرفیت بالا را دارید، حتما اطمینان حاصل کنید که از نظر ولتاژ و جریان با دستگاه شما سازگاری دارد.

راهنمای خرید پاوربانک ها
  • انرژی ورودی و خروجی

برای پاوربانک دو نوع انرژی ورودی و خروجی تعریف می‌شود. انرژی ورودی، انرژی است که هنگام شارژ شدن دریافت می‌کند و انرژی خروجی، انرژی است که هنگام اتصال به گوشی همراه از پورت‌های آن خارج می‌شود. به هر میزانی انرژی و شارژ ورودی دستگاه بیش‌تر باشد، گوشی شما سریع‌تر شارژ خواهد شد. مقدار انرژی خروجی در انواع پاوربانک بین 1 الی 2 آمپر است. البته ممکن است برخی از پاوربانک‌ها خروجی بیش‌تری نیز داشته باشند.

  • تعداد پورت‌های پاوربانک

تعداد پورت‌های پاوربانک یکی از فاکتورهای مهم در زمان خرید پاوربانک است. شما باید در زمان خرید، متناسب با نیاز خود بررسی کنید که پاوربانک پورت خروجی مدنظر شما را داشته باشد. برای مثال اگر بخواهید دوربین خود را با پاوربانک شارژ کنید، نیاز به پورت میکرو یو اس بی خواهید داشت و اگر بخواهید چند دستگاه را به طور همزمان شارژ کنید، باید محصول مدنظر شما چند پورت خروجی داشته باشد.

  •  طول عمر پاوربانک

یکی از سوال‌هایی که خریداران در زمان خریدپاوربانک از فروشنده می‌پرسند، طول عمر پاوربانک است. معمولا باتری‌های موجود در پاوربانک مانند گوشی‌های هوشمند از نوع لیتیوم یونی یا لیتیوم پلیمری است و طول عمری بین 200 تا 1000 بار شارژ رسانی دارند.

  • اندازه و وزن پاوربانک

اندازه و وزن پاوربانک ارتباط مستقیمی با ظرفیت باتری دارد. پس پاوربانک را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. اگر برای استفاده روزه‌مره به یک پاوربانک نیازدارید یک مدل جیبی با ظرفیت 10000 میلی آمپر تهیه نمایید تا حمل و جابه‌جایی آن آسان باشد.

  • فناوری کوئیک شارژ در پاوربانک

فناوری شارژ سریع یا کوئیک شارژ که توسط کوالکام توسعه یافته، منحصراً برای تلفن‌های دارای پردازنده اسنپدراگون ساخته شده است. این تکنولوژی شارژ سریع‌تر باتری را نسبت به شارژرهای استاندارد تلفن تسهیل می‌کند. این فناوری تلفات برق را در هنگام شارژ سریع به حداقل می‌رساند. همچنین ولتاژ داخلی را تنظیم و فرآیند شارژ کنترل شده را تضمین می‌کند.

  • فناوری پاور دلیوری (PD)

فناوری PD  با حداکثر سرعت انتقال انرژی را به تلفن‌ها، رایانه‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی می‌رساند و در عین حال مصرف انرژی کنترل شده را در ظرفیت باتری دستگاه حفظ می‌کند. این رویکرد تنظیم شده از آسیب احتمالی دستگاه و باتری جلوگیری می‌کند و تجربه شارژ ایمن و کارآمد را ارائه می‌دهد.

  • فناوری Qi در پاوربانک

برای کسانی که پاوربانک‌های بی سیم را انتخاب می‌کنند، ضروری است که دستگاه از فناوری Qiیعنی قابلیت شارژ سریع بی‌سیم پشتیبانی کند؛ بنابراین این تکنولوژی تنها برای شارژ دستگاهای وایرلس است و تنها برای گوشی‌هایی با قابلیت اسنپدراگون مفید است.

پاوربانک‌هایی که از Quick Charge 1.0 استفاده می‌کنند محدوده ولتاژ 5 تا 10 ولت را ارائه می‌دهند و پاوربانک‌های Quick Charge 2.0 تا 5، 9 و 12 ولت و در مجموع 18 وات توان خروجی دارد.

  • پاوربانک سبک یا سنگین

اندازه و قابل حمل بودن در هنگام انتخاب پاوربانک بسیار مهم است. گزینه‌های مختلف پاوربانک می‌تواند به نیازهای متفاوتی پاسخ دهد. از پاوربانک‌های فشرده که شبیه کارت‌های بانکی هستند تا مدل‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تر در بازار وجود دارند.

پاوربانک سبک یا سنگین

 انتخاب بین یک پاوربانک سبک وزن و یک جایگزین سنگین‌تر کاملا به ترجیحات فردی بستگی دارد. ارزیابی اینکه آیا یک پاوربانک بزرگ‌تر با نیاز شما مطابقت دارد یا خیر، ضروری است؛ زیرا وزن پاوربانک با ظرفیت آن افزایش می‌یابد.

کلام پایانی

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، انواع مختلفی از پاوربانک در بازار وجود است. اگر می‌خواهید بهترین پاوربانک را خریداری کنید حتما به نکات گفته شده در راهنمای خرید پاوربانک توجه نمایید. اگر بخواهیم یک توصیه پایانی داشته باشیم باید بگوییم، هنگام انتخاب پاوربانک ابتدا به برند و سپس به استانداردها و نکات ایمنی آن توجه داشته باشید. از توجه شما صمیمانه متشکریم.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.