راهنمای خرید فلش مموری

راهنمای خرید فلش مموری

فلش مموری ابزاری کاربردی برای همه مشاغل است. در واقع همه افراد به وسیله‌ای جمع و جور و سبک برای حمل و جابه‌جایی اطلاعاتشان نیاز دارند تا از حمل وسیله‌های سنگینی نظیر لپ تاپ بی‌نیاز شوند. این محصول برندهای معتبر زیادی دارد.

 SanDisk، سامسونگ، اچ پی و سیلیکون پاور برندهای برجسته‌ای هستند که به خاطر تولید دستگاه‌های فلش مموری با کیفیت قابل اعتماد شناخته شده‌اند. با انتخاب فلش مموری از این برندهای معتبر می‌توانید از امنیت فایل‌های ضروری خود اطمینان حاصل کنید. در این مقاله از راهنمای خرید فلش مموری اطلاعات جامعی در خصوص انواع فلش مموری و نکات قبل از خرید این محصول در اختیارتان قرار می‌دهیم.

انواع فلش مموری

فلش‌ها از لحاظ ظاهر، ظرفیت و سخت‌افزاری به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. در این بخش یک دسته‌بندی از لحاظ رابط سخت‌افزاری خواهیم داشت که تاثیر مستقیمی در سرعت انتقال داده دارد. با دانستن هر یک از این موارد می‌توانید در زمان خرید فلش مموری انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

  • فلش مموری‌های نوع C که به فلش‌درایوهای USB 3.0 نیز معروف بوده، نوعی از فلش مموری‌ها با رابط سخت‌افزاری خاص هستند. برخی از فلش‌ها اکنون در نسخه‌های 3.1 و 3.2 موجود هستند که سرعت انتقال اطلاعات فوق‌العاده بالایی را ارائه می‌دهند. توجه داشته باشید که کانکتورهای USB 3.0 آبی و کانکتورهای USB 3.1 و USB 3.2 قرمز رنگ هستند.
  • درایوهای فلش USB 2.0 نسل قبلی USB 3.0هستند که با سرعت انتقال داده کم‌تر در بازار عرضه شده‌اند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه‌های کم‌تری از USB 2.0 پشتیبانی می‌کنند؛ اما همچنان یکی از رایج‌ترین انواع فلش مموری‌ها در ایران USB 2.0 است. توجه داشته باشید که درایوهای فلش USB 2.0 دارای کانکتورهای مشکی هستند.
  • فلش مموری‌های OTG محبوبیت قابل توجهی در بین کاربران به دست آورده‌اند. این نوع فلش مموری امکان اتصال آسان به تلفن همراه اندروید و انتقال راحت اطلاعات بدون نیاز به دستگاه‌های اضافی را فراهم می‌کند. درایوهای فلش OTG دارای دو نوع ورودی USB و OTG هستند که امکان اتصال مستقیم به تلفن شما را فراهم می‌کنند. به یاد داشته باشید برای استفاده از این تکنولوژی باید گوشی شما از قابلیت OTG پشتیبانی کند.

نکات قبل از خرید فلش مموری

فلش مموری‌ها در مدل‌های مختلف با مشخصات مختلفی مانند ظرفیت، قابلیت‌ها، سرعت، فرمت و طراحی عرضه می‌شوند. انتخاب یک فلش مموری‌ مناسب با  وجود تنوع بسیار زیاد می‌تواند چالش‌برانگیز به نظر برسد. در این راهنمای خرید فلش مموری، ما به شما کمک می‌کنیم تا تصمیم خرید آگاهانه‌تری داشته باشید.

نکات قبل از خرید فلش مموری
  • کیفیت ساخت

کیفیت فلش مموری از جمله تراشه‌ای که استفاده می‌کنند، می‌تواند متفاوت باشد. برای اطمینان از کارایی بالا محصول، انتخاب یک فلش مموری از تولیدکنندگان معتبر بسیار مهم است. برندهایی مانند سن دیسک، Intel، Philips، E-Data، Silicon Power، HP و Samsung از بهترین گزینه‌های موجود در ایران هستند. این درایوهای فلش دوام و محیط امن‌تری برای ذخیره‌داده‌های شما ارائه می‌دهند. در حالی که ممکن است کمی گران‌تر باشند.

  • ظرفیت

قبل از انتخاب فلش مموری باید این فاکتور که به چه مقدار فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید را در نظر بگیرید. برای کارهای پایه دانشجویی، یک فلش مموری 8 گیگابایتی ممکن است کافی باشد. با این حال اگر قصد ذخیره فیلم، سریال و فایل‌های بزرگ‌تر را دارید، فلش مموری با ظرفیت بالاتر را انتخاب کنید.

در حال حاضر ظرفیت حافظه فلش از 4 گیگابایت تا 2 ترابایت متغیر است. ظرفیتی را انتخاب کنید که با نیازهای ذخیره‌سازی شما مطابقت داشته باشد. انتخاب و خرید فلش مموری سن دیسک با ظرفیت 128 گیگابایت از هیلاتل می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل برایتان باشد.

  • سرعت

  طبق استاندارد USB، USB 3.0 در مقایسه با USB 2.0 سرعت انتقال بسیار سریع‌تری را ارائه می‌دهد. اکثر دستگاه‌های جدید از USB 3.0 پشتیبانی می‌کنند. این موضوع سبب شده تا درایوهای فلش USB 2.0 منسوخ شوند. برای اطمینان از انتقال کارآمد اطلاعات به استاندارد USB توجه کنید. سرعت انتقال داده روی قیمت فلش تأثیر مستقیمی می‌گذارد. پس اگر فقط به یک فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید، سرعت ممکن است عامل مهمی نباشد.

  • تراشه یا چیپست

اکثر مدل‌های فلش مموری از استانداردهای USB 2.0 و  فلش مموری USB3 پشتیبانی می‌کنند. اگر قصد خرید ظرفیت بیشتر فلش مموری با ظرفیت بیش از 8 گیگابایت را دارید، مطمئن شوید که از استاندارد USB 3.0 پشتیبانی می‌کند.

  • کانکتور و پورت‌های ارتباطی

فلش درایوهایی را انتخاب کنید که با پورت‌های دستگاه شما سازگار باشد. به عنوان مثال، اگر دستگاه شما از USB-C پشتیبانی می‌کند، یک فلش مموری با درگاه USB-C انتخاب کنید. اگر به سرعت‌های انتقال بالا نیاز دارید و دستگاه شما از پورت‌های USB پشتیبانی می‌کند، فلش مموری USB 3.0 بهترین انتخاب هستند.

  • طراحی

 پس از در نظر گرفتن جنبه‌های فنی، نوبت به طراحی فلش مموری می‌رسد. برخی از درایوهای فلش دارای بدنه فلزی هستند که دوام بالایی دارند. در حالی که برخی دیگر دارای لایه بیرونی سیلیکونی برای مقاومت در برابر ضربه هستند . اگر قصد دارید به طور مکرر از فلش OTG با موبایل خود استفاده کنید، به اندازه و دوام آن توجه کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که فلش مموری به شکلی طراحی شده است که به آسانی از درگاه‌های USB  جدا می‌شود تا پورت دستگاه آسیب نبیند.

  • برند

 انتخاب فلش مموری از یک برند معتبر و شناخته‌شده می‌تواند آرامش‌خاطر را برایتان فراهم کند. محصولات برندهای معتبر اغلب دارای ضمانت‌هایی هستند که سلامت و دوام محصول را تضمین می‌کنند. از برندهای معروف فلش مموری در ایران می‌توان به سامسونگ، سن‌دیسک، اچ پی،  فلش مموری سیلیکون پاور، فیلیپس و دیتا اشاره کرد.

مزایای داشتن یک فلش مموری

در دنیای دیجیتال امروزی، استفاده از فلش مموری مزایای بی‌شماری را در تمام اقشار جامعه به ارمغان می‌آورد. در این راهنمای خرید فلش مموری برخی از مزایای استفاده از این محصول بیان شده است.

دوام بالا یکی از ویژگی‌های اصلی فلش مموری‌ها است؛ چراکه فلش مموری‌ها از قطعاتی غیر متحرک ساخته می‌شوند. این موضوع سبب شده تا خطر آسیب فیزیکی در مقایسه با سایر دستگاه‌های ذخیره‌سازی کاهش یابد. مزیت دیگر قابلیت حمل آسان است. فلش مموری‌ها جمع و جور هستند؛ از این رو جایگزین مناسبی برای حمل لپ تاپ‌های حجیم یا کاغذهای سنگین به شمار می‌رود.

مزایای داشتن یک فلش مموری

درایوهای فلش ترکیبی از قیمت متوسط و کیفیت بالا را ارائه می‌دهند؛ به همین دلیل به یک راه‌حل ذخیره‌سازی مقرون‌به‌صرفه تبدیل شده‌اند. مورد دیگر انتقال داده با سرعت بالا و سازگاری با هر پورت USB از جمله رایانه، لپ تاپ، کنسول بازی، تلویزیون وغیره است. با در نظر گرفتن این مزایا می‌توانید هنگام خرید فلش مموری متناسب با نیاز خود، آگاهانه تصمیم بگیرید.

بهترین فرمت‌های فلش مموری

در این بخش لیستی از مدل‌های پرفروش و سریع فلش مموری را ذکر کرده‌ایم:

SanDisk Ultra Luxe Flash Memory

  • پورت USB 3.1 با سرعت خواندن اطلاعات 150 مگابایت بر ثانیه
  • بدنه فلزی بادوام با مقاومت خوب در برابر ضربه
  • طراحی سبک و شیک
  • دارای سوراخ برای اتصال به جاکلیدی یا کیف

SanDisk Ultra Dual Drive Luxe Flash Memory

  • کانکتور Type-C برای دستگاه‌های با پشتیبانی Type-C
  • یکی از بهترین فلش مموری‌های Type-C محسوب می‌شود.
  • سرعت خواندن اطلاعات 150 مگابایت بر ثانیه
  • بدنه فلزی سبک با مقاومت عالی در برابر ضربه
  • دارای ظرفیت 128 گیگابایت
  • مناسب برای ضبط ماشین با طراحی وزن کم و ظرفیت زیاد

فلش مموری اچ پی مدل X796W ظرفیت 512 گیگابایت

  • حافظه فلش با ظرفیت بالا برای انتقال آسان اطلاعات
  • طراحی شیک با ساختار فلزی ضد ضربه و سبک
  • پشتیبانی از پورت USB 3.1 با سرعت خواندن اطلاعات 200 مگابایت بر ثانیه
  • دارای طراحی منحصربه‌فرد با اهرمی برای محافظت از کانکتور در صورت عدم استفاده از فلش و تضمین فضای ذخیره‌سازی امن برای داده‌های شما

پیشنهاد می‌شود، هنگام انتخاب یک فلش مموری قابل اعتماد، این مدل‌ها را به دلیل عملکرد عالی، دوام و ویژگی‌های منحصربه‌فرد در نظر بگیرید.

معرفی چند مدل از بهترین فلش

مدل‌ها و طرح‌های زیادی از بهترین فلش مموری‌های موجود در بازار وجود دارد. در ادامه اطلاعات دو مورد از بهترین فلش مموری‌های هیلاتل را مطالعه خواهید کرد.

معرفی چند مدل از بهترین فلش

فلش مموری سن دیسک ظرفیت 128 گیگابایت USB 3.0  

فلش مموری SanDisk Cruzer Glide CZ60 ظرفیت ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی را ارائه می‌دهد. ابعاد این محصول 58*21*8 و وزن آن 9 گرم است. با خرید این فلش مموری می‌توان آن را با استفاده از پورت USB به دستگاه‌های مختلف متصل کرد.

طراحی کشویی آن، این امکان را به شما می‌دهد تا کانکتور را در زمانی که استفاده نمی‌کنید جمع کنید. درایو فلش همچنین دارای یک اتصال بند است که حمل آن را در هر کجا که می‌روید آسان می‌کند. ویژگی دیگر این محصول سازگاری با اکثر دستگاه‌های مجهز به پورت USB و سرعت انتقال اطلاعات بالا است.

فلش مموری CS8836-128 کوتتسی

با افزایش حجم فایل‌ها به ویژه فیلم‌ها و عکس‌های باکیفیت نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیش‌تر احساس می‌شود. فلش مموری CS8836-128 با ظرفیت 128 گیگابایتی خود این نیاز را برطرف می‌کند. این محصول دارای چهار کانکتور USB، microUSB،  Type-Cو Lightning است. این فلش مموری همه کاره به ویژه برای افرادی که محصولات اپل مانند آیفون و آیپد دارند مفید است؛ زیرا به پورت لایتنینگ پاسخ می‌دهد. علاوه بر این، مدل CS8836-128 در برابر آب و شوک الکتریکی مقاوم است.

کلام پایانی

هنگام خرید یک دستگاه فلش مموری برای انتقال فایل، مهم است که عواملی نظیر کیفیت، سرعت، برند و غیره  را در نظر بگیرید که هم کیفیت و هم امنیت فضای ذخیره‌سازی تضمین شود. انتخاب برندهای معتبر خطر از دست دادن اطلاعات را به حداقل می‌رسانند و آرامش بیش‌تری را برایتان به ارمغان می‌آورند. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.