چگونه اپل واچ را ریست کنیم؟

چگونه اپل واچ را ریست کنیم؟

کم پیش می‌آید که ساعت‌های هوشمند اپل دچار مشکل شوند اما با این حال در صورت به وجود آمدن مشکل، در بسیاری از موارد ریست کردن اپل واچ می‌تواند راهی برای حل مشکل به وجود آمده باشد. علاوه بر این در مواردی که رمز عبور سایت خود را از خاطر برده‌اید یا قصد آن را دارید که فضای ذخیره سازی آن را آزاد کنید و همینطور زمانی که می‌خواهید اپل واچ خود را به فروش برسانید، استفاده از این راهکار بسیار کاربردی خواهد بود.

بهترین راه برای ریست کردن، کمک گرفتن از گوشی آیفون‌تان است اما با این حال در صورتی که به هر دلیلی به آن دسترسی ندارید، راه‌های دیگری نیز وجود دارد؛ در واقع شما بدون آیفون خود نیز می‌توانید ریست را انجام دهید. برای بررسی روش‌های مختلف در ادامه با ما همراه باشید.

نکات مهم ریست کردن اپل واچ با گوشی یا بدون گوشی

پیش از اینکه اقدام به ریست کردن اپل واچ خود کنید، باید از چندین نکته اطلاع داشته باشید. این نکات عبارتند از:

  • ریست کردن اپل واچ مانند این است که شما اتصال آن را از گوشی خود قطع کنید. در هر دو حالت تنظیمات انجام شده بر روی آن به همراه اطلاعاتی که در آن ذخیره کرده‌اید، از بین خواهند رفت؛ بنابراین در صورتی که اطلاعات مهمی روی ساعت هوشمند خود دارید، پیش از ریست آن یک نسخه پشتیبان از آن‌ها تهیه کنید. نسخه پشتیبان در هنگام راه اندازی مجدد ساعت، کار شما را نیز بسیار آسان می‌سازد.
  • لازم به ذکر است که اپل واچ در حال شارژ، قابلیت ریست شدن را ندارد؛ بنابراین ابتدا باید اجازه دهید تا به اندازه کافی شارژ شود و سپس اقدام به این کار نمایید.

در صورتی که قصد فروش اپل واچ خود را دارید و به همین منظور می‌خواهید آن را ریست کنید، حتما باید این کار را با گوشی آیفون خود انجام دهید. در این روش قفل فعالسازی (Activation lock) نیز حذف می‌شود. در غیر این صورت با فعال ماندن این قفل، شخصی که قصد خرید  ساعت هوشمند اپل شما را دارد، امکان اتصال به آن را نخواهد داشت.

ریست کردن اپل واچ با گوشی یا بدون گوشی

ریست کردن اپل واچ با گوشی آیفون

بهترین روش برای ریست کردن اپل واچ استفاده از برنامه apple watch در گوشی آیفون است. در این روش آیفون به طور خودکار از اطلاعات ساعت هوشمند پشتیبان گیری می‌کند و با حذف اطلاعات و همینطور غیر فعال کردن قفل فعال سازی آن، عملیات ریست را انجام می‌دهد.

شما برای ریست کردن اپل واچ باید این برنامه را اجرا کرده و مراحل زیر را انجام دهید:

  • با وجود اینکه نسخه پشتیبان به صورت اتوماتیک گرفته می‌شود، برای اطمینان بیشتر، یک بار از اطلاعات اپل واچ خود بکاپ بگیرید. برای این کار از آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا پس از جفت شدن آن با ساعت هوشمندتان، اطلاعاتشان همگام سازی شود.
  • سپس گوشی خود را در نزدیکی اپل واچ قرار داده و برنامه watch را اجرا کنید.
  • روی تب my watch در قسمت پایین برنامه ضربه بزنید.
  • در قسمت چپ و بالای صفحه گزینه All Watches را لمس کنید تا نام اپل واچ خود را مشاهده نمایید.
  • روبه‌روی نام ساعت هوشمند اپل آیکون i را انتخاب کنید تا وارد صفحه تنظیمات و اطلاعات ساعت شوید.
  • در پایین صفحه گزینه Unpair Apple Watch را انتخاب کنید.
  • اگر اپل واچ شما معمولی است، با وارد کردن رمز عبور اپل آیدی‌تان، قفل فعالسازی ساعت غیرفعال و اتصال میان دو دستگاه نیز قطع می‌شود. پس از گذشت چند دقیقه اپل واچ شما ریست می‌گردد.
  • اگر اپل واچ شما از نوع سولار (GPS+ Cellular) باشد، در این مرحله از شما پرسیده می‌شود که آیا قصد حذف برنامه سلولی فعال ساعت خود را دارید یا می‌خواهید آن را حفظ کنید. در صورتی که قصد فروش اپل واچ را دارید گزینه حذف را انتخاب و در غیر این صورت طرح را حفظ کنید. سپس رمز اپل آیدی خود را وارد کنید تا قفل فعال سازی ساعت حذف شود و اپل واچ شما ریست شود.

ریست کردن اپل واچ با گوشی آیفون

ریست کردن اپل واچ بدون گوشی آیفون

در صورتی که به گوشی آیفون خود دسترسی ندارید، این امکان وجود دارد که از طریق تنظیمات اپل واچ آن را ریست کنید. البته باید در نظر داشته باشید که ریست کردن اپل واچ بدون گوشی آیفون باعث می‌شود تا اطلاعات ساعت شما بدون پشتیبان گیری خودکار، حذف شود. علاوه بر این با توجه به اینکه با این روش قفل فعال سازی اپل واچ همچنان فعال می‌ماند، نمی‌توانید آن را به مالک دیگری واگذار کنید. برای استفاده از این روش باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد منوی Setting اپل واچ خود شوید.
  • در میان گزینه‌های نمایان شده در صفحه General گزینه Reset را انتخاب کنید.
  • از بین گزینه‌های ظاهر شده آخرین گزینه یعنی Erase All Content and Settings را انتخاب کنید تا تمام تنظیمات و محتواهای ذخیره شده روی ساعت هوشمندتان پاک شوند.
  • در ادامه اگر برای ساعت خود رمز عبوری تعریف کرده باشید، باید آن را وارد کنید.
  • اگر اپل واچ شما معمولی است با لمس گزینه Erase All به تنظیمات کارخانه برمی‌گردد اما اگر ساعت هوشمندتان از نوع سولاری باشد از شما سوال می‌شود که آیا قصد حفظ طرح را دارید یا خیر؟ برای نگهداری از طرح گزینه Erase AllErase All & Keep Plan را انتخاب کنید.

ریست کردن اپل واچ بدون گوشی آیفون

چگونه اپل واچ خود را ریست کنیم وقتی رمز عبور آن را فراموش کرده‌ایم

در صورتی که رمز عبور خود را به خاطر ندارید، می‌توانید از طریق خود ساعت ریست فکتوری را انجام دهید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اپل واچ را روی شارژر آن قرار دهید.
  • سپس دکمه کناری را فشرده و تا موقعی که صفحه خاموش کردن را مشاهده کنید، آن را نگهدارید.
  • گزینه Digital Crown را فشرده و تا زمانی که گزینه erase نمایان شود، آن را نگهدارید.
  • گزینه Erase all content and settings را انتخاب کنید و سپس جهت تایید، دوبار بر روی گزینه reset کلیک کنید.
  • در نهایت پیغامی نمایش داده می‌شود مبنی بر اینکه باید اپل واچ را به طور جداگانه از قفل فعال سازی حذف کرده و آن را از آیفون خود جدا نمایید.

ریست کردن اپل واچ در صورت فراموشی رمز

ریست کردن ساعت هوشمند برای فروش

در صورتی که قصد فروش ساعت هوشمند اپل خود را دارید و به این منظور می‌خواهید آن را ریست کنید باید مراحل زیر را برای حذف حساب کاربری خود انجام دهید:

  • ابتدا وارد سایت iCloud شوید.
  • سپس اپل آیدی و رمز عبور خود را وارد کنید تا به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید.
  • در قسمت زیر اسم پروفایل گزینه settings را انتخاب کنید.
  • سپس در بخش My Device روی گزینه Click on Apple Watch کلیک کنید.
  • بدین ترتیب حساب کاربری شما بر روی اپل واچ به طور کامل حذف می‌شود.

چه زمانی باید ریست کردن اپل واچ را انجام داد

در زمان‌هایی که با مشکلاتی همچون اختلال در به روز رسانی، مسدود شدن برنامه‌های موجود روی اپل واچ یا هنگ کردن مکرر آن مواجه می‌شوید و راهکارهای مختلف اثری ندارند، باید عملیات ریست کردن آن را انجام دهید. علاوه بر موارد گفته شده، در برخی مواقع عدم کارکرد صحیح صفحه لمسی اپل واچ نیز می‌تواند با ریست کردن برطرف شود.

علت ریست نشدن اپل واچ

همانطور که می‌دانید عملکرد اپل واچ نیز همانند هر دستگاه هوشمند دیگری، ممکن است دچار اختلال شود؛ در این حالت ریست کردن می‌تواند حلال مشکلات باشد اما با این حال در برخی موارد شاهد آن هستیم که این امر امکان پذیر نیست. این اتفاق معمولا در سه حالت رخ می‌دهد و دلایل آن نیز عبارتند از:

  • از کار افتادن اپل واچ به طور کامل و روشن نشدن آن
  • قفل شدن آن در حالت سیو باتری و عدم عملکرد امکانات پیشرفته و برنامه‌ها
  • مشکلات سخت افزاری در اثر ضربه خوردن

رفع مشکل ریست نشدن اپل واچ

حال که با دلایل ریست نشدن اپل واچ آشنا شدید، لازم است تا در رابطه با راه‌های رفع این مشکل نیز اطلاعاتی داشته باشید. راه‌های مختلفی برای حل این موضوع وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به هارد ریست، ریست همگام سازی iCloud، ریست طرح بندی و ریستور اپل واچ اشاره کرد.

در صورتی که از طریق این راه‌ها باز هم نتوانستید مشکل را برطرف کنید و به کمک نیاز داشتید، می‌توانید از تکنسین‌های مجرب و متخصص هیلاتل کمک بگیرید.

ریست کردن کلی اپل واچ یا force restart

علاوه بر دلایل ریست کردن اپل واچ که قبلا توضیح دادیم، گاهی ساعت هوشمند شما به هیچ عنوان خاموش نمی‌شود. در این حالت به عنوان آخرین راه حل می‌توانید ساعت خود را force restart نمایید. البته توجه داشته باشید که این روش تنها در صورتی باید مورد استفاده قرار گیرد که هیچ یک از روش‌های دیگر جواب نداده باشند.

لازم به ذکر است که اگر مشکل خاموش نشدن اپل واچ در هنگام آپدیت آن ایجاد شود، به هیچ وجه نباید از این روش استفاده گردد. جهت انجام این روش تنها کافیست دکمه کناری و تاچ دیجیتال (Digital Crown) را به صورت همزمان فشار داده و حداقل 10 ثانیه در این حالت نگهدارید، تا زمانی که لوگوی اپل ظاهر شود. سپس می توانید آن‌ها را رها کنید.

ریست کردن کلی اپل واچ

احتمال به وجود آمدن مشکل در عملکرد اپل واچ نیز همانند هر دستگاه هوشمند دیگری وجود دارد. برای رفع این اختلالات نیز راه‌های مختلفی وجود دارد اما در صورتی که نتوان از آن‌ها به جواب رسید، لازم است جهت ریست کردن اپل واچ اقدام کرد.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا تمام حالت‌هایی که می‌توان برای ریست کردن اپل واچ از آن‌ها استفاده کرد را مورد بررسی قرار دهیم. شما عزیزان می‌توانید با طی کردن مراحل ذکر شده ساعت هوشمند خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. اگر به هر دلیلی در این کار با مشکل مواجه شدید، می توانید با کارشناسان متخصص ما در هیلاتل تماس حاصل نموده و آن‌ها راهنمایی بخواهید.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.