ظرفیت پاور بانک چیست؟

ظرفیت پاور بانک چیست؟

ظرفیت پاور بانک جزو اولین‌ فاکتورهایی است که هنگام خرید پاور بانک باید به آن توجه کنید. در واقع ظرفیت پاوربانک میزان نیرویی است که محصول دارد و بوسیله آن وسایل الکترونیکی و هوشمند را شارژ می‌کند. این نیرو با پارامتری به نام میلی آمپر اندازه‌گیری می‌شود.

هرچه این ظرفیت در پاوربانکی بیشتر باشد، بالطبع نیرو و قیمت محصول بیشتر خواهد شد. در این مقاله درباره‌ی انواع ظرفیت پاوربانک و اطلاعات مربوط به پاوربانک‌ها مانند ظرفیت اسمی و روش محاسبه‌ی ظرفیت واقعی پاور صحبت می‌کنیم.

معرفی انواع ظرفیت پاوربانک

تمام پاوربانک‌ها دو نوع ظرفیت به نام‌ ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی دارند. ظرفیت اسمی ظرفیتی است که به صورت عددی روی بسته‌بندی یا بدنه شارژر همراه نوشته می‌شود.

این ظرفیت در عددهای 5000، 10000، 20000، 35000، 50000 و… وجود دارد که هرکس طبق نیاز و ظرفیت باتری دستگاه هوشمند خود آن را انتخاب می‌کند.

ظرفیت پاوربانک‌ واقعی نیز، ظرفیتی است که شارژر همراه واقعا می‌تواند دستگاه شما را شارژ کند و معمولاً کمتر از ظرفیت اسمی است.

ظرفیت پاور بانک

بالاترین ظرفیت پاور بانک

اگر به پاوربانک‌هایی با ظرفیت بالا نیاز دارید می‌توانید پاور بانک 50000 میلی آمپر خریداری کنید که قادر به شارژ انواع لپ‌تاپ و مودم باشد. پاوربانک انکر با ظرفیت پاور بانک‌ 50000 میلی آمپر مجهز با فناوری شارژ سریع بوده و با توجه به کیفیت بالایی که دارد، افراد می‌توانند به کمک آن دوربین، انواع گوشی، لپ‌تاپ و دیگر وسایل هوشمند خود را شارژ کنند.

ظرفیت اسمی پاور بانک چیست؟

ظرفیت اسمی در واقع عددی است که روی جعبه یا سطح بدنه شارژر همراه حک می‌شود. مثلاً اگر روی بدنه پاور بانک عدد 20000 میلی آمپر درج شده باشد یعنی ظرفیت اسمی این محصول 20000 میلی آمپر است.

البته ظرفیت اسمی همیشه از ظرفیت واقعی شارژر بیشتر بوده و دلیل این موضوع اتلاف انرژی هنگام شارژ کردن دستگاه‌ها است.

در واقع، تمام انرژی پاوربانک وارد دستگاهی که به آن وصل شده نمی‌شود و بخشی از آن اتلاف می‌شود؛ بنابراین بهتر است همیشه ظرفیت پاور بانک را به طور واقعی محاسبه‌ کنید. در ادامه روش محاسبه‌ی ظرفیت واقعی شارژر همراه را برایتان آورده‌ایم.

میلی آمپر ساعت یا mah در پاور بانک چیست؟

صحبت درباره‌ی میلی آمپر ساعت کمی تخصصی است؛ اما اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم واحد اندازه گیری میزان باتری و نیروی پاور بانک، انواع گوشی، تبلت و… میلی آمپر ساعت است.

میلی آمپر ساعت یا به طور اختصاری mah به جریان انرژی در طول زمان( ساعت) می‌گویند. هرچه میلی آمپر ساعت یک دستگاه بالاتر باشد، انرژی و عمر باتری نیز، بیشتر است.

با دانستن مهفوم میلی آمپر ساعت در پاوربانک باید سعی کنید همواره پاور بانکی برای خرید انتخاب کنید که ظرفیت پاور بانک 2 برابر ظرفیت باتری گوشی یا دستگاه هوشمند مدنظرتان داشته باشد تا دست‌کم پاور بانک بتواند یک‌بار به‌طور کامل دستگاه شما را شارژ کند.

البته اگر دائم در سفر هستید یا به پریز برق دسترسی ندارید، سعی کنید هنگاو خرید پاوربانک ظرفیت واقعی آن چندبرابر ظرفیت باتری دستگاه هوشمندتان باشد تا خیالتان بابت چندبار شارژ شدن باتری دستگاه راحت باشد.

ظرفیت واقعی پاوربانک چیست؟

بالاتر گفتیم ظرفیتی که روی بدنه دستگاه درج می‌شود، ظرفیت اسمی پاور بانک است و با ظرفیت واقعی تفاوت دارد. عموما ظرفیت واقعی از ظرفیت اسمی کم‌تر است.

 کارشناسان معتقدند که ظرفیت واقعی حدود سه چهارم ظرفیت اسمی دستگاه بوده؛ ولی این عقیده برای تمام برندها درست نیست؛ زیرا برخی از تولیدکنندگان ادعای راندمان 90 درصد را درباره‌ی پاوربانک‌های‌ خود دارند.

درباره‌ی نحوه محاسبه‌ی ظرفیت واقعی پاوربانک به طور ساده باید بگوییم که این فرمول: حداکثر ظرفیت اسمی پاور بانک * 0.65 ظرفیت واقعی پاور بانک شما را محاسبه می‌کند.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.