محافظ کابل شارژر چیست

محافظ کابل شارژر چیست

 شارژر و هندزفری از لوازم جانبی جدانشدنی تلفن‌های همراه هوشمند امروزی هستند و به علت استفاده زیاد و نامناسب از این دو امکان قطعی و پارگی سیم آن‌ها زیاد است و خرید سیم شارژر یا هندزفری جدید، هزینه زیادی را برای شما ایجاد می‌کند. ما در این مطلب قصد داریم راه حل این مشکل را بیان کنیم.

محافظ کابل شارژر چیست؟

در حقیقت محافظ کابل شارژر وسیله‌ای است که وظیفه محافظت از نقطه اتصال شارژر در برابر آسیب‌های مختلف را برعهده دارد. برای تولید محافظ کابل از متریال های مختلفی استفاده می‌شود و با توجه به این متریال ها قیمت این وسیله تعیین می‌شود؛ مثلا برای تولید محافظ کابل حلزونی از سیلیکون با کیفیت استفاده می‌شود و به همین علت طول عمر و دوام این نوع از محافظ‌ها بسیار بالاست.

امروزه شاهد عرضه محافظ کابل حلزونی برای انواع کابل ها مثل کابل aux و کابل کامپیوتر هستیم. در اصل محافظ‌ها با پوشش درست سیم شارژر از خمیدگی آن‌ها جلوگیری کرده و این مسئله سبب جلوگیری از پارگی سیم شارژر می‌شود؛ همچنین محافظ‌های فوق از سیم در برابر آتش سوزی و آب نیز حفاظت می‌کنند.

محافظ کابل شارژر

در واقع این موارد مهم‌ترین مزایا خرید محافظ کابل شارژر هستند. معمولا برای تولید پوشش داخلی این محافظ‌ها از پلاستیک استفاده می‌شود. پلاستیک از پیچ و تاب و خمیدگی سیم جلوگیری می‌کند و این مسئله در نهایت سبب افزایش طول عمر سیم‌ها خواهد شد.

محافظ‌های کابل سیلیکونی دارای انعطاف‌پذیری زیادی هستند و استفاده از آن‌ها سبب افزایش طول عمر کابل می‌شود؛ به همین دلیل امروزه اغلب مردم پس از خرید کابل شارژر از سایت هیلاتل، اقدام به خرید این محافظ‌ها می‌کنند. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که این محافظ‌ها در رنگبندی های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شود تا افراد با توجه به سلیقه خود آن را انتخاب کنند.

مهمترین دلایل خراب شدن کابل شارژر چیست؟

در این قسمت شما را با مهمترین دلایل خرابی کابل شارژر آشنا خواهیم کرد تا با کاربرد محافظ در این موارد آشنا شوید. مهمترین دلایل خرابی سیم شارژر عبارتند از:

  • قرارگرفتن در شرایط نامناسب
  • جدا کردن کابل شارژر از تلفن همراه به صورت نادرست
  • برخورد آب با کابل شارژر
  • له شدن و پارگی کابل
  • قرار گرفتن کابل در دمای نامناسب

انواع محافظ کابل شارژر کدامند؟

همانطور که اشاره کردیم، محافظ کابل شارژر در انواع مختلفی تولید و روانه بازار می‌شود و کارایی هریک از آن‌ها باهم متفاوت است. حال که متوجه شدید محافظ کابل شارژر چیست، زمان آن رسیده که با انواع آن آشنا شوید. انواع کابل محافظ شارژر عبارت است از:

محافظ کابل عروسکی

بیشترین میزان آسیبی که به کابل شارژر وارد می‌شود در دو بخش ابتدا و انتهای این کابل‌ها رخ می‌دهد. دلیل این مسئله این است که درصد کشیدگی کابل در این دو قسمت از سایر قسمت‌ها بیشتر می‌باشد. چنانچه به صورت مداوم از کابل بدون محافظ استفاده کنید، این امر در نهایت ممکن است سبب از بین رفتن کابل شما شود. پارگی‌هایی که در کابل‌های شارژر رخ می‌دهد در برخی از مواقع قابل مشاهده نیستند و این پارگی ممکن است در قسمت‌های داخلی سیم رخ داده و از دید افراد مخفی باشد.

اگر قصد دارید که از کابل شارژر خود به شکل صحیح محافظت کنید، توصیه ما به شما استفاده از کابل عروسکی است. این محافظ‌ها با ایجاد ضخامت مناسب در دو بخش انتهای کابل از کشیدگی بیش از حد آن‌ها جلوگیری کرده و این مسئله در نهایت مانع پارگی کابل می‌شود. محافظ کابل عروسکی انعطاف‌پذیری زیادی دارد و ظاهر آن فانتزی و عروسکی است؛ به همین علت این محافظ‌ها در بین کاربران دارای محبوبیت زیادی هستند.

محافظ شارژ حرارتی

محافظ‌ شارژ حرارتی یکی دیگر از تجهیزاتی است که به وسیله آن می‌توان از خراب شدن سیم شارژر جلوگیری کرد. استفاده از این محافظ‌ها خرابی کابل شارژر را به حداقل می‌رساند. این محصول دارای جنس لاستیکی و پلاستیکی است و از کابل شارژر حفاظت می‌کند.

برای استفاده از این محافظ‌ها تنها باید کابل شارژر را از داخل آن رد کرد و بعد محافظ را در بخش اتصال مبدل به سیم در محل خود فیکس نمایید، سپس با کمک گرفتن از یک فندک یا سشوار به این محافظ‌ها حرارت دهید تا کمی نرم شوند و به بدنه کابل شارژر بچسبند. محافظ‌های حرارتی با افزایش ضخامت کابل در بخش اتصال کانکتور می‌توانند از کابل شارژر شما محافظت کنند.

محافظ شارژ حرارتی

محافظ کابل شارژر فنری

چند سالی است که این محصول روانه بازار شده است و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از عرضه این محصول به بازار شاهد محبوبیت زیاد آن در بین مشتریان هستیم. محافظ‌های فنری دارای رنگبندی ها و طرح‌های مختلفی هستند و در دو نوع براق و مات روانه بازار شده‌اند. برای استفاده از این فنرها باید قسمت انتهایی فنر را برروی کابل قرار دهید و با چرخاندن فنر دور کابل آن را کاملا روی کابل بپوشانید.

این فنرها از پیچیده شدن، گره خوردن و خشم شدن کابل شارژر جلوگیری می‌کنند و با این عمل سبب افزایش طول عمر کابل شارژر می‌شوند. از نظر ظاهری این محافظ شارژر کاملا شبیه به سیم تلفن‌های قدیمی است. برای پیچیدن این فنرها دور کابل باید دقت کنید که بتوانید استحکام خوبی را دور کابل ایجاد کنید. قیمت در نظر گرفته شده برای این فنرها با توجه به کارایی فوق العاده‌ای که دارند بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

محافظ کابل سیلیکونی

محافظ کابل سیلیکونی در حقیقت ترکیبی از محافظ کابل فنری و محافظ عروسکی بوده و هردو محافظ را در خود جای داده است. قسمت وسط این محافظ‌ دارای حالت فنری بوده که به دور کابل پیچیده می‌شود و در دو بخش انتهایی آن‌ها عروسکی از جنس سیلیکون را مشاهده می‌کنیم. معمولا تولید کنندگان محافظ کابل سیلیکونی دو بخش انتهای این محافظ‌ها را به صورت عروسکی تولید می‌کنند تا بتوانند آن‌ها را در نظر مشتریان زیبا و جذاب جلوه دهند.

محافظ‌های سیلیکونی هم بخش انتهایی و هم بخش‌های وسطی کابل را پوشش می‌دهند و از کشیده و خم شدن سیم و در نهایت پارگی آن جلوگیری می‌کنند. محافظ کابل سیلیکونی دارای تنوع رنگی گسترده‌ای است که هر فرد با توجه به سلیقه‌ای که دارد، می‌تواند یکی از آن‌ها را خریداری کند.

محافظ کابل سیلیکونی

کلام پایانی

ما در این مطلب بیان کردیم که محافظ کابل شارژر چیست، چرا باید از آن استفاده کرد و انواع آن را به شما معرفی کردیم. خوشبختانه قیمت این محصول بسیار مناسب است و با خرید آن می‌توانید از پارگی و خراب شدن کابل‌های جلوگیری کنید. امیدواریم مطالب بیان شده برای شما کاربردی باشد.

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.