پاپ سوکت چیست؟

پاپ سوکت چیست؟

 احتمالا شما نیز این دیسک‌های دایره‌ای عجیب و غریب را پشت گوشی موبایل دوستانتان دیده‌اید، به این دیسک‌ها پاپ سوکت می‌گویند. پاپ سوکت، جزو لوازم جانبی بسیار محبوب بین مردم و علل الخصوص بین جوان‌هاست.

پاپ سوکت گوشی موبایل چیست؟

پاپ سوکت، جسمی دایره‌ای و پلاستیکی است که در نگاه اول عجیب و بزرگ به نظر می‌رسد. این وسیله از طرف صاف خود به گوشی یا قاب گوشی می چسبد و بعد با کشیدن می‌توانید آن را باز و بسته کنید. پاپ سوکت‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی یافت می‌شوند و می‌توانید با توجه به سلیقه خود آن را با گوشی ست کنید؛ علاوه‌براین برخی از قاب‌ها به همراه یک پاپ سوکت ارائه می‌شوند تا افراد علاقمند به این وسیله، نیازی به خرید جداگانه پاپ سوکت نداشته باشند.

این محصول پس از نصب امکان بالا و پایین رفتن هم دارد و مانند یک آکاردئون کوچک می‌توانید برای حرکت انگشتانتان آن را باز و بسته کنید. با این پاپ سوکت به راحتی می‌توانید از گوشی خود استفاده کنید و نگران افتادن آن یا آسیب دیدنش نباشید.

پاپ سوکت گوشی موبایل

کاربرد پاپ سوکت چیست؟

در ابتدا شاید اغلب افراد به دلیل طرح‌‌های گوناگون و فانتزی جذب آن شده باشند و فقط به علت جنبه تزئینی اقدام به خرید آن کردند، اما پس از مدتی با استفاده از پاپ سوکت و آشنا شدن با کاربردهای خاص آن، استفاده از گوشی بدون پاپ سوکت برایشان سخت شده و اکنون به شکل دائم و همیشگی از آن استفاده می‌کنند.

این وسیله کاربردی دارای مزایای بسیاری است که ما در این قسمت قصد داریم، مزایای استفاده از آن را بیان کنیم. این مزایا عبارتند از:

  • نگهدارنده ای برای گوشی

اولین و شاید مهم‌ترین کاربرد آن امکان استفاده از آن به عنوان نگهدارنده گوشی است. وقتی بخش های مختلف pop socket باز می‌شود، می‌توانید مانند یک نگهدارنده از آن استفاده کرده و انگشت خود را بین آن و گوشی قرار دهید که سبب راحت‌تر نگه داشتن گوشی خواهد شد. این ویژگی همچنین می‌تواند از افتادن تلفن همراه در شرایط محیطی گوناگون جلوگیری کند.

  • حرفه‌ای سلفی بگیرید

 pop socket، می‌تواند در زمان عکاسی سلفی مفید باشد و کار عکاسی را برایتان ساده‌تر از قبل کند. وقتی با پاپ سوکت، گوشی موبایل خود را نگه داشته اید، بی تردید تعادل بهتری دارید و با آرامش خاطر بیشتری به دنبال زاویه مورد نظر خواهید گشت. علاوه‌براین نگه داشتن گوشی با پاپ سوکت، سبب کاهش لرزش دست شما می‌شود‌.

  • استفاده به عنوان هولدر خودرو

باید بگوییم که کاربرد دیگر آن، امکان استفاده از آن به عنوان هولدر ماشین است. برخی از پاپ سوکت‌هایی که در سایت هیلاتل موجود هستند، یک پایه برای قرار دادن روی داشبورد خودرو دارند و با چسباندن آن می‌توانید در مواقع لزوم تلفن همراه خود را روی آن قرار دهید.

امکان خرید خرید هولدر ماشینی مخصوص و پاپ سوکت به صورت جداگانه نیز وجود دارد و به سادگی می‌توانید آن را تهیه کنید.

کاربرد پاپ سوکت

  • هندزفری بدون گره با پاپ سوکت

گره خوردن هندزفری‌ها از ابتدا یکی از مشکلات اصلی دوستداران موسیقی بوده و جدا از زمان مورد نیاز برای باز کردن سیم، گره خوردن می‌تواند سبب پارگی هندزفری شود. چنانچه از هندزفری سیم دار استفاده می‌کنید، پیچاندن هندزفری به دور pop socket به شما این امکان را می‌دهد که بدون معضل گره خوردن سیم‌ها، محل مناسبی برای جمع‌کردن هندزفری در اختیار داشته باشید.

  • استفاده به عنوان استند گوشی

پاپ سوکت‌ها همچنین می‌توانند به عنوان استند گوشی مورد استفاده قرار گیرند. به آسانی و با قرار دادن یک پاپ سوکت روی گوشی می‌توانید روی میز یا زمین در حالت تعادل به تماشای فیلم مورد علاقه خود بشینید. استفاده از این وسیله به عنوان استند می‌تواند در محیط‌های مختلف امکان تماشای فیلم و سریال یا حتی انجام بازی را ارائه دهد.

آیا پاپ سوکت یک بار مصرف است؟

 هر pop socket از دو قسمت تشکیل شده است. پایه و صفحه پلاستیکی. صفحه پلاستیکی پاپ سوکت که ظاهر آن را نشان می‌دهد و دارای طرح‌های متفاوت و جالبی است که می‌تواند جدا شود و اگر از یک طرح خسته شدید و تمایل به تعویض آن داشتید، بدون نیاز به کندن پایه آن را به پاپ سوکت دیگری وصل کنید.

اما پایه پاپ سوکت یکبار مصرف است و شما نمی‌توانید آن را از روی یک گوشی موبایل کنده و بر روی گوشی دیگری نصب کنید. در صورت استفاده مجدد از پایه، احتمالا چسب آن ضعیف شده و خطر جدا شدن گوشی در زمان دست گرفتن آن را زیاد می‌کند. خوب است پایه آن را جدا نکنید، اما اگر قصد انجام این کار را دارید، پس حتما با ملایمت انجام دهید تا خراش یا صدمه‌ای به گوشیتان وارد نشود.

نحوه نصب پاپ سوکت روی گوشی چگونه است؟

شاید در نگاه نصب آن برای اکثر افراد کار سختی باشد و اینطور به نظر برسد که نمی‌توان این کار را به سادگی انجام داد، اما به هیچ عنوان اینطور نیست و در کم‌تر از چند دقیقه می‌توانید این کار را انجام دهید.

پس از تهیه پاپ سوکت، آن را روی قاب گوشی قرار دهید و موقعیت آن را بدون جدا کردن پوشش چسب مشخص کنید. پس از آنکه قاب گوشی را به وسیله یک دستمال تمیز کنید تا عاری از هرگونه گرد و غبار و چربی شود. حال چسب پاپ سوکت را جدا کنید و آن را به آرامی روی موقعیت مشخص شده روی قاب قرار دهید و چند ثانیه نگه دارید. توصیه می‌شود که پیش از استفاده از پاپ سوکت چند ساعت به آن زمان بدهید تا چسب به خوبی بر روی قاب فیکس شود.

چگونه پاپ سوکت را جدا کنیم؟

ممکن است پس از چند وقت از  pop socket تلفن همراه خود خسته شده باشید بخواهید مدتی بدون پاپ سوکت از گوشی استفاده کنید. معمولا جدا کردن پاپ سوکت کار سختی نیست؛ اما ممکن است چسب آن به آسانی از قاب جدا نشود یا پس از جدا کردن اثر آن باقی بماند.

برای جدا کردن پاپ سوکت تنها کافی است که یک کارت اعتباری یا نخ دندان را به آرامی از کناره‌های آن فشار دهید و با دست دیگر آن را بکشید. چنانچه پس از جدا شدن اثر چسب روی قاب باقی ماند، می‌توانید از آب گرم برای از بین بردن اثر آن استفاده کنید.

جدا کردن پاپ سوکت

کلام پایانی

ما در این مطلب پس از بیان اینکه پاپ سوکت چیست، کاربرد آن را بیان کردیم. همانطور که مطالعه کردید پاپ سوکت وسیله‌ای بسیار کاربردی است که استفاده از تلفن همراه را برای شما راحت‌تر می‌کند. این وسیله در رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی روانه بازار شده است تا تمام سلیقه‌ها را پوشش دهد. امیدواریم نکات بیان شده درباره پاپ سوکت برای شما کاربران مفید بوده باشد.

 

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.