روش چسباندن گلس گوشی

روش چسباندن گلس گوشی

روش چسباندن گلس گوشی دغدغه همه افرادی است که با گلس‌های محافظ صفحه نمایش تلفن همراه آشنا هستند؛ مطمئنا چنانچه بخواهید از نمایشگر تلفن هوشمند چند میلیونی خود محافظت کنید، گلس محافظ از مهم‌ترین لوازم جانبی هایی است که به آن فکر می‌کنید؛ به همین علت به شما توصیه می‌کنیم که برای تلفن همراه خود بهترین گلس موجود در بازار را تهیه کنید تا از صدماتی که ممکن است به علت افتادن یا ضربه به نمایشگر ایجاد شود، جلوگیری نمایید.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که چسباندن گلس گوشی نیاز به توانایی خاصی دارد، اما ما در این مطلب قصد داریم تا با چند گام ساده طرز چسباندن گلس گوشی را به شما کاربران آموزش دهیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

چگونه گلس گوشی را از صفحه نمایش جدا کنیم؟

پس از خرید گلس گوشی، نخستین گام برای نصب گلس جدید برای تلفن همراه، جدا کردن گلس قبلی است. ابتدا باید گارد گوشی خود را جدا کنید، سپس به کمک ناخن، کارت اعتباری یا چسب گوشه‌ای از گلس را به آرامی بالا بکشید.

چنانچه گلس بیش از حد سفت بود، می‌توانید پیش از آغاز مراحل گفته شده، ابتدا سشوار را به مدت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه و با درجه حرارت کم بر روی گلس بگیرید، تا چسب آن کمی شل شود. در ادامه طریقه جدا کردن گلس با وسیله‌های رایج را بیان می‌کنیم:

جدا کردن گلس گوشی با ناخن

  1. ابتدا گوشه‌ای از گلس که در مقایسه با سایر نقاط شل تر است را پیدا کرده و با قرار دادن ناخن در زیر آن، سعی کنید به آرامی آن نقطه را بالا بکشید و پس از آنکه جدا شد، سایر نقاط را نیز با آن بالا بکشید.
  2. سعی کنید به آرامی و با حوصله همه بخش‌های گلس هم‌سو باهم بالا بیایند.
  3. این مراحل را به آرامی انجام دهید تا از تکه تکه شدن و خرد شدن گلس پیش از جدا شدن کامل، جلوگیری کنید تا پس یادگیری روش چسباندن گلس گوشی با مشکلی مواجه نشوید.

جدا کردن گلس با کارت اعتباری

  1. چنانچه ناخن‌هایتان را اخیرا کوتاه کرده‌اید، می‌توانید از وسایل دیگری مثل کارت اعتباری یا خلال دندان برای جدا کردن گلس استفاده کنید.
  2. باید دقت کنید که اگر از وسایل نوک تیز مثل خلال دندان برای این کار استفاده می‌کنید، نوک تیز خلال به سمت خارج صفحه نمایش قرار بگیرد تا از آسیب‌های احتمالی به نمایشگر جلوگیری شود.
  3. با کمک اجسام یاد شده، یکی از گوشه‌های گلس را شل کرده و بعد با انگشتان دست به آرامی نقاط متناظر را شل کنید و به آرامی بالا بکشید.
  4. به آرامی گلس محافظ را بالا بکشید تا از شکسته شدن، ترک خوردگی و خرد شدن گلس جلوگیری کنید.

جدا کردن گلس گوشی با کارت اعتباری

جدا کردن گلس گوشی با نوار چسب

  1. یک تکه نوار چسب را جدا کرده و دور انگشتان خود برگردانید، به نحوی که قسمت چسبنده آن روبه خارج باشد.
  2. چسب را در گوشه‌ای از گلس که شکستگی یا ترک خوردگی ندارد و تقریبا سطح یکنواختی دارد، بچسبانید.
  3. سپس به آرامی انگشت خود را به بالا بکشید و به انتهای دیگر گلس نزدیک کنید.

طریقه چسباندن گلس گوشی چگونه است؟

حال که گلس قدیمی و خراب خود را از صفحه نمایش تلفن همراه جدا کردید، وقت آن رسیده که گلس جدید را نصب کنید و با روش چسباندن گلس گوشی آشنا شوید. برای چسباندن گلس لازم است به چند نکته توجه نمایید:

  1. در منزل خود مکانی را پیدا کنید که گرد و خاک، پرز و موهای کم‌تری در آنجا وجود داشته و نورش نیز کافی باشد.
  2. توجه کنید که قبل از چسباندن گلس حتما دست‌ها و نمایشگر تلفن همراه شما کاملا تمیز شده باشد و برای این کار می‌توانید از پارچه نانو یا دستمال عینک تمیز به همراه مایع تمیز کننده مناسب استفاده کنید.
  3. هرگز محلول پاک کننده را به صورت مستقیم روی صفحه نمایش اسپری نکنید؛ زیرا ممکن است به پوشش‌های ظریف انعکاسی صفحه نمایش آسیب وارد کند.
  4. از دستمال کاغذی و پارچه زبر و خشک استفاده نکنید؛ زیرا سبب مخدوش شدن نمایشگر تلفن همراه شما می‌شوند.
  5. برای پاک کردن صفحه نمایش هرگز از الکل صنعتی استفاده نکنید؛ زیرا الکل به مرور زمان نمایشگر را مات و کدر کرده و چسب‌های مربوط به اسکرین را در خود حل می‌کند و به مرور زمان تاچ ال سی دی از کار می افتد.

چسباندن گلس گوشی

مراحل چسباندن گلس گوشی

اکنون که شما اقدام به خرید گلس پشت گوشی یا گلس صفحه نمایش از سایت هیلاتل کرده اید زمان آن رسیده تا با مراحل چسباندن گلس انواع گوشی آشنا شوید. این مراحل عبارتند از:

  1. ابتدا لازم است پوشش پلاستیکی محافظ روی سطح چسبناک گلس را از آن جدا کنید، دقت نمایید که انگشتانتان به سطح چسبنده گلس برخورد نداشته باشد تا اثر انگشت و چربی را به خود نگیرد.
  2. گلس محافظ را با حاشیه‌های صفحه نمایش هم‌تراز کرده و سعی کنید که به سرعت گلس را برروی نمایشگر قرار دهید تا از قرارگیری گرد و غبار، پرز و خاک در میان گلس و نمایشگر تا جایی که امکان دارد، جلوگیری کنید.
  3. در این روش چسباندن گلس گوشی، گلس محافظ را به آرامی برروی حاشیه بالا یا پایین قرار دهید و سعی کنید که به شکل یکنواخت گلس را برروی قسمت‌های پایین‌تر قرار بگیرد.
  4. چنانچه در نقاطی از گلس حبابی مشاهده کردید، می‌توانید با فشار دادن گلس از میانه صفحه نمایش به سمت حاشیه‌ها، حباب‌های احتمالی را از زیر گلس خارج کنید.
  5. چنانچه در زمان چسباندن گلس محافظ، نقطه یا نقاطی از آن گرد و غبار یا پرزهای به خود گرفت، می‌توانید با کمک به تکه نوار چسب، آن پرزها را به آرامی از قسمت چسبنده گلس بردارید.

چرا هنگام نصب گلس گوشی حباب می افتد؟

یکی از مشکلات رایج در زمان تعویض یا انداختن گلس گوشی، پدید آمدن حباب در زیر آن است.  اصلی‌ترین دلیل بروز این مشکل و به وجود آمدن حباب گلس، به وجود هوا در بین گلس و نمایشگر ارتباط دارد. این مشکل زمانی به وجود می‌آید که‌ با توجه به روش چسباندن گلس گوشی، گلس را با دقت و به درستی نصب نکنید و هوای آن را به طور کامل خالی نکرده باشید.

حباب افتادن هنگام نصب گلس گوشی

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند سبب بروز این مشکل شود، کیفیت بد و تقلبی بودن گلس خریداری شده است. گلس‌های فیک کیفیت پایینی دارند و از صافی بهره نمی‌برند؛ در نتیجه صفحه نمایش تلفن همراه شما چند رنگ شده و حباب‌های متعددی روی آن به وجود می‌آید؛ همچنین قاب‌های لبه دار نیز با فشاری که به گلس گوشی وارد می‌کنند، سبب بلند شدن آن از روی نمایشگر می‌شوند و از این طریق حباب ایجاد می‌شود.

کلام پایانی

ما در این مطلب تلاش کردیم تا اندکی از اهمیت گلس‌های محافظ صفحه نمایش گوشی برایتان بگوییم و نیز مطالبی را درباره شیوه جدا کردن گلس‌های قدیمی و خراب و روش چسباندن گلس گوشی را بیان کردیم. امیدواریم این مطلب برای شما کاربران سایت هیلاتل مفید واقع شده باشد.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.