کار نکردن میکروفون هندزفری

کار نکردن میکروفون هندزفری

هندزفری جزو ابزارهای ضروری بوده که ارتباطات را برای ما آسان‌تر کرده است. این وسیله کوچک و مدرن مطابق با تکنولوژی روز ساخته شده تا برای مکالمه تلفنی و گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم بهترین گزینه باشد. کار نکردن میکروفون هندزفری مشکل شایعی است که بیشتر افراد با آن روبرو می‌شوند. علت اصلی از کار افتادن این قطعه مشکل در اتصالات و ضربه خوردن هندزفری است.

 با خراب شدن میکروفون صدایی از داخل هندزفری شنیده نمی‌شود و باید تعمیر یا تعویض شود. این مشکل ممکن است برای برندهای معتبر هم رخ دهد و بیشتر بستگی به نحوه استفاده شما از این وسیله کاربردی دارد. ایرادات نرم افزاری و سخت افزاری مهمترین عاملی هستند که عملکرد میکروفون هندزفری را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

دلایل از کار افتادن میکروفون هندزفری و هدفون

اگر بعد از خرید هندزفری و استفاده از آن شاهد اختلال در میکروفون هستید باید دستگاه را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهید. علت از کار افتادن میکروفون را می‌توان در قسمت‌های نرم افزاری و سخت افزاری آن پیدا کرد. از اصلی‌ترین دلایل کار نکردن میکروفون هندزفری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایراد در اتصالات و تنظیمات اولیه

ایراد در تنظیمات و اتصالات می‌تواند علت کار نکردن میکروفون هدفون و هندزفری باشد. ممکن است مشکل از اتصالات هندزفری باشد. شاید شما به درستی آن را به دستگاه خود متصل نکرده‌اید. در این شرایط نیاز است تا تنظیمات اولیه را مورد بررسی قرار دهید و هندزفری را به دستگاه متصل کنید تا میکروفون آن شروع به کار کند. بهم ریختگی تنظیمات می‌تواند اختلالات زیادی را به همراه داشته باشد.

  • روشن نبودن دستگاه و قطع اتصال

اگر هندزفری یا دستگاه شما خاموش باشند هیچ گونه کارایی ندارند؛ بنابراین بهتر است از روشن بودن آنها مطمئن شوید‌. برای روشن کردن هندزفری باید دکمه پاور آن را لمس کنید و کنید اتصال آن به دستگاه را فشار دهید. وقتی هندزفری روی سیستم شما به نمایش در می‌آید نشان دهنده اتصال آنها است. بهتر است بعد از خرید هدفون بالافاصله آن را روشن کنید تا از این بابت مطمئن شوید.

  • خرابی پورت هندزفری از میکروفون و عدم پشتیبانی آن

از دیگر دلایل کار نکردن میکروفون هندزفری می‌توان به خراب شدن پورت هندزفری اشاره کرد که اتصال آن را از میکروفون قطع می‌کند‌. در این شرایط هندزفری نمی‌تواند از میکروفون پشتیبانی و صدا را منتقل کند.

کانکتور یا فیش دستگاه به صورت سیمی است که از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده و صدا در آن به سمت چپ و راست تقسیم می‌شود. استفاده نادرست از این سیم و کشیدن ناگهانی فیش باعث آسیب به جک شده و صدا را به میکروفون ارسال نمی‌کند.

خرابی پورت هندزفری از میکروفون
  •  عدم صدور مجوز دسترسی به میکروفون برای برنامه ‌ها و سرویس‌ ها

در برخی دستگاه‌ها علت از کار افتادن میکروفون می‌تواند به دلیل عدم صدور مجوز دسترسی از طرف برنامه‌ها باشد. اگر به تنظیمات دستگاه مراجعه و بخش مجوزها را باز کنید این مشکل را مشاهده می‌کنید که برنامه و سرویس‌ها اجازه دسترسی به میکروفون را ندارند و از طریق آن پخش نمی‌شوند.

این دلیل اصلی کار نکردن میکروفون هندزفری است و در این شرایط باید مجوزها را فعال کنید تا بتوانید برای شنیدن صداها از میکروفون هندزفری استفاده کنید. برای استفاده از هدفون جی بی ال نیاز است تا شما ابتدا تمام مجوزها و دسترسی‌ها را فعال کنید.

  • نفوذ آلودگی و گرد و غبار به داخل میکروفون

گرد و غبار و آلاینده‌ها بلندگوی میکروفون را به طور کامل پوشش می‌دهد و مانع از پخش صدا از داخل هندزفری می‌شود. اگر پورت دستگاه از غبار پوشیده شده باشد نمی‌تواند به خوبی با فیش هندزفری ارتباط بگیرید و عدم اتصال آنها مانع از برقراری صدا می‌شود. گرد و غبار با هدف قرار دادن قسمت‌های ریز هندزفری می‌توانند اختلالات زیادی را در آن بوجود آورند.

  •  اختلال در وضعیت درگاه و اتصالات سخت‌ افزاری

وجود کوچکترین خراش و آسیب فیزیکی در سیم و پلاگ هندزفری ارتباط آن را با دستگاه به طور کامل قطع می‌کند و دلیل اصلی کار نکردن میکروفون هندزفری است. زمانی که میکروفون دستگاه دچار مشکل می‌شود اول باید سیم اتصال را برررسی کنید. اگر هندزفری شما مدل پیشرفته است و با بلوتوث به دستگاه متصل می‌شود ممکن است درایور نتواند از آن پشتیبانی کند.

  • خرابی جک صدای هدفون

هدفون و هندزفری از قطعات ریزی تشکیل شده‌اند و کوچکترین مشکل در این قطعات می‌تواند عملکرد دستگاه را با اختلال مواجه کند‌. خرابی جک صدای هدفون باعث قطعی صدا در این وسیله ارتباطی کوچک می‌شود. تعمیر یا تعویض جک بهترین راه‌ حل کار نکردن میکروفن هدفون و هندزفری است.

خرابی جک صدای هدفون
  • عدم بروزرسانی درایور صدا

از دیگر دلیل از کار افتادن صدای میکروفون هندزفری می‌توان به بروزرسانی نکردن درایو صدای دستگاه اشاره کرد. در اشهیص و کارایی صحیح هندزفری درایوهای صدا نقش بسزایی را ایفا می کنند اگر درایو مورد نظر شما به درستی آپدیت نشده باشد دستگاه هندزفری شما را نشان نمی‌دهد و نمی‌توانید به آن متصل شوید. این می‌تواند دلیل دیگر کار نکردن میکروفون هندزفری باشد.

  • ریست تنظیمات هندزفری

اگر هندزفری به صورت خودکار از کار افتاده و صدا داخل میکروفون آن شنیده نمی‌شود نیاز است تا تنظیمات آن را ریست کنید. بازنشانی تنظیمات کارخانه کمک می‌کند تا تنظیمات به هم ریخته مجدد در جای خود قرار بگیرند و مشکل نرم افزاری تا حد زیادی برطرف شود. با این کار ارتباط سیستم با هندزفری مجدد برقرار می‌شود و صدا از داخل میکروفون شنیده خواهد شد.

  • مشکلات سخت‌ افزاری

در برخی هندزفری‌ها مشکل کار نکردن میکروفون را باید در سیستم سخت افزاری آنها جستجو کرد. خرابی برخی قطعات می‌تواند این اختلال را به همراه داشته باشد. اگر تمام مراحل بالا را پشت سر گذاشته‌اید و هنوز مشکل کار نکردن میکروفون هندزفری برطرف نشده نیاز است تا سخت افزار را مورد بررسی و تست قرار دهید.

هندزفری خود را روی دستگاه دیگری امتحان کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید. در صورتی که میکروفون هندزفری روی سیستم دیگر به خوبی جواب می‌دهد ایراد می‌تواند از سیستم شما باشد.

حل مشکل کار نکردن میکروفون هندزفری

بعد از اینکه علت از کار افتادن میکروفون را پیدا کردید و عیب یابی را به صورت کاملا تخصصی انجام دادید حال نوبت این است که برای رفع مشکل چاره‌ای بیندیشید. در اینجا بهترین راهکارها را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

 کار نکردن میکروفون هندزفری
  • روشن کردن هندزفری و بررسی اتصالات و بخش‌های نرم افزاری و سخت افزاری آن می‌تواند به رفع کار نکردن میکروفون هندزفری کمک زیادی کند.
  • اگر مشکل ایجاد شده به دلیل اجازه دسترسی به برنامه‌ها باشد نیاز است تا تمام برنامه‌های خود را ببندید. باز بودن حجم بالایی از برنامه‌ها مشکل کار نکردن میکروفون هندزفری را تشدید می‌کند که با بستن آنها می‌توانید این اختلال را در کمترین زمان برطرف کنید.
  • با غیر فعال کردن بلوتوث هم می‌توان مشکل میکروفون را حل کرد. اگر از هندزفری بلوتوثی استفاده می‌کنید و ممکن است اتصال به دستگاهی دیگر عملکرد هندزفری را مختل کرده؛ بنابراین باید بلوتوث را چک کنید و اگر به لوازم دیگر متصل شده آن را قطع کنید.
  • بیشتر افراد با مشکل خرابی سیم هندزفری روبرو هستند. کوچکترین خراش در ابتدا و انتهای سیم می‌تواند اتصال آن را از دستگاه قطع کند و باعث قطعی صدای میکروفون شود. در صورت مشاهده کوچکترین آسیبی در سیم بهتر است آن را عوض کنید.
  • اگر کار نکردن میکروفون هندزفری به دلیل خرابی جک صدا باشد باید آن را درست کنید. خراب شدن جک نشانه‌هایی دارد که شما با مشاهده آنها می‌توانید سریع مشکل را برطرف سازید.
  • گرد و غبار و آلودگی باعث از کار افتادن میکروفون می‌شوند و در اینجا بهترین راه حل این است که شما میکروفون را به خوبی تمیز کنید. به کمک یک گوش پاک کن یا پنبه و مسواک نرم می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.
  • تنظیمات دستگاه را بررسی کنید و هندزفری را روی دستگاه‌های دیگر هم امتحان کنید. اگر تنظیمات سیستم به هم خورده باشد بلوتوث نمی‌تواند هندزفری را پیدا کند به همین دلیل اتصال برقرار نمی‌شود.
  • راهکار دیگری که به حل مشکل میکروفون کمک می‌کند بروزرسانی درایو دستگاه است. درایوهای قدیمی به خوبی از هندزفری‌های جدید پشتیبانی نمی‌کنند و نیاز است تا شما درایو جدید را نصب کنید.

سخن پایانی

کار نکردن میکروفون هندزفری می‌تواند به دلیل بی کیفیت بودن آن هم باشد. مارک‌های بی‌‌کیفیت تضمینی برای کارایی خوب و طول عمر بالا ندارند. شما با انتخاب بهترین هندزفری می‌توانید تا حد زیادی این مشکلات را کاهش دهید. کارشناسان ما در سایت هیلاتل در تمام ساعات شبانه روز در کنار شما هستند تا سوالات مطرح شده در این خصوص را پاسخ دهند. آنها بهترین راهکار را برای رفع مشکل پیشنهاد می‌کنند و می‌توانند با کمترین هزینه اختلال ایجاد شده را برطرف سازند.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.