تقویت صدای هندزفری

تقویت صدای هندزفری

امروزه هندزفری و هدفون سیمی و بلوتوثی تبدیل به همراه‌های همیشگی ما در طول روز شده‌اند. با وجود این وسایل می‌توان به گوش دادن موسیقی و پادکست بدون نویز اضافه پرداخت. از طرف دیگر می‌توان به راحتی با این وسایل به برقراری تماس با کیفیت بالا پرداخت.

اما بعضی مواقع پیش می‌آید که حجم صدای خروجی این اکسسوری‌ها رضایت بخش نیست که برای  افزایش صدای هندزفری می‌توانید از آمپلی فایر یا اپلیکیشن‌های افزایش حجم صدا استفاده کنید. در ادامه به بررسی چند راهکار برای رفع آن و تقویت صدای هندزفری خواهیم پرداخت. اگرچه، برخی از افراد وقتی با این معضل رو به رو می‌شوند، اقدام به خرید دوباره هندزفری می‌کنند. در حالی که با دانستن چند روش می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

دلایل کاهش صدای هندزفری

امکان دارد شما هم با این مشکل مواجه شده باشید که هر چقدر صدای گوشی را زیاد می‌کنید، تغییری در کیفیت و ولوم صدای هدفون نمی‌بینید. ممکن است در این وضعیت اقدام به دور انداختن و خرید هدفون برای خود کنید. در حالی که در برخی موارد می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. برای تقویت صدای هندزفری، شما اول باید دلیل آن را بدانید که در ادامه دلایل رایج رخ دادن این وضعیت را بیان می‌کنیم.

  • 1. کثیف بودن توری هندزفری

علت کم شدن صدای هندزفری می‌تواند به خاطر آلوده شدن توری آن باشد. در واقع زمانی که گرد و غبار و یا آلودگی، قسمت توری ایرپاد که بخش خروجی صدای آن است را احاطه می‌کنند به خوبی می‌توان شاهد کاهش کیفیت و توان خروجی امواج صوتی بود. پس حتما با استفاده از گوش پاک کن هر از گاهی آن را تمیز کنید.

کثیف بودن توری هندزفری

  • 2. افزایش دما غیر طبیعی هندزفری

یک دلیل دیگری که منجر به کاهش صدا هدفون شیائومی، سامسونگ، اپل وغیره می‌شود، داغ شدن بیش از حد آن‌ها است. این وضعیت زمانی اتفاق می‌افتد که شما برای شارژ کردن باتری هدفون زمان زیادی آن را در شارژ نگه می‌دارید. در واقع اگر بیش از حد هدفون را در شارژ بگذارید شاهد شل شدن توری و افتادن آن خواهید بود.

  • 3. خراب بودن سوکت شارژ

گاها دیده می‌شود که کاهش صدا هندزفری به خاطر خراب بودن سوکت آن رخ می‌دهد. هندزفری‌های بی‌سیمی که این مشکل را دارند باید حتما تعمیر شوند چون مشکلی مربوط به بخش سخت افزار آن‌ها است. در واقع بیشتر اوقات به خاطر ورود گرد و غبار و آلودگی به سوکت این اتفاق رخ می‌دهد.

  • 4. ضربه دیدن سیم هندزفری

یکی دیگر از دلایلی که باعث کاهش صدای هندزفری‌ها می‌شود آسیب دیدن سیم و یا سری‌های هدفون‌ها است. به همین دلیل باید در نگهداری از این تجهیزات حواس جمع باشید؛ چراکه در صورت ضربه دیدن یا کشیده شدن سیم احتمال قطعی و یا کاهش صدا هدفون زیاد است.

  • 5. عدم اتصال قوی

در صورتی که هدفون‌های بلوتوثی به درستی به تلفن همراه متصل نشوند امکان کاهش صدا برای آن‌ها وجود دارد. بیشتر هندزفری‌های بلوتوثی از برد پایینی برخوردار هستند و اگر بیش از حد استاندارد از تلفن همراه دور شوند اتصال آن‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

  • 6. کاهش شارژ باتری هدفون بی سیمی

دلیل دیگری که می‌تواند کاهش صدا باتری را توجیح کند، کم بودن شارژ باتری آن‌ها است. در حقیقت وقتی شارژ این تجهیزات کم می‌شود کیفیت و خروجی صدا آن‌ها نیز ضعیف‌تر خواهد شد. پس اگر با این معضل رو به رو شدید در وهله اول باتری هدفون را چک کنید.

کاهش شارژ باتری هدفون بی سیمی

  • 7. تنظیم نبودن صدا گوشی

در صورتی که صدا گوشی تنظیم نباشد، پس طبیعی است که با کاهش صدا هندزفری مواجه شوید. در بیشتر گوشی‌های نسل قدیمی صدا به شکل امواج ضعیف ساطر می‌شوند. برای حل و بر طرف کردن این موضوع باید وارد تنظیمات گوشی شوید و به تقویت صدای هندزفری بلوتوث بپردازید.

  • 8. کم بودن صدا موسیقی

برخی از آهنگ‌ها، معمولا با کیفیت صدا پایین ضبط می‌شوند که این مسئله باعث کاهش صدا هندزفری هم می‌شود. برای برطرف کردن این موضوع به دانلود آهنگ‌هایی بپردازید که کیفیت بالایی دارند تا با افزایش صدا گوشی به توری هندزفری نیز آسیبی وارد نشود.

  • 9. ورود آب به هدفون

در صورتی که رطوبت وارد هدفون شود منجر به کاهش صدا آن خواهد شد. قطعا می‌دانید که درون لوازم الکترونیکی نباید هیچ گونه آب یا رطوبت وارد شود؛ زیرا سیستم آن‌ها را نابود می‌کند. پس در زمان‌هایی که شرایط جوی نامناسب است از این تجهیزات استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است مجبور به تعویض و خرید هدفون شوید.

ورود آب به هدفون

  • 10. اشتباه پدهای سیلیکون

در صورتی که پدهای سیلیکون به اشتباه نصب شوند بر روی کیفیت صدا تاثیر می‌گذارند و در نتیجه با کاهش صدا هندزفری رو به رو خواهید شد. البته هدفون‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که مناسب گوش همه هستند؛ اما اگر سیلیکون‌ها به درستی جاگیری نشوند، پس امواج به درستی وارد گوش شما نخواهد شد.

  • 11. کاهش طول عمر درایوها

آخرین موردی که باعث کاهش صدا هندزفری می‌شود، کم شدن طول عمر درایو است. وقتی بیش از اندازه از ایرپاد خود استفاده کنید و حتی صدا آن را همواره زیاد کنید طول عمر درایو کاهش پیدا می‌کند. اگر این دلیل کم شدن صدا هندزفری باشد باید آن را عوض و اقدام به خرید هندزفری سیمی یا بلوتوثی کرد.

چطور صدای هندزفری و هدفون را افزایش دهیم؟

بعد از آنکه دلیل کاهش صدا هندزفری را بررسی کردیم زمان آن رسیده تا به راهکارهای تقویت صدای هندزفری بپردازیم. در ادامه چند روشی که به حل این موضوع کمک خواهد کرد را بیان می‌کنیم:

  • پاک کردن هدفون از هرگونه آلودگی و گرد و غبار
  • استفاده از اپلیکیشن‌های تقویت صدا هدفون
  • نصب نرم افزارهای حرفه‌ای و پیشرفته پخش موسیقی
  • غیر فعال کردن تنظیمات محدودیت صدا
  • استفاده از شارژرهای با کیفیت برای شارژ کردن هدفون بی سیمی
  • تهیه یک مبدل صدای دیجیتال
  • استفاده از هدفون‌های با کیفیت

افزایش صدای هدفون

سخن پایانی

یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد هنگام استفاده از هدفون‌های سیمی و بی سیمی با آن رو به رو هستند، کاهش صدای خروجی است. هنگام رخ دادن این وضعیت ممکن است اولین چیزی که به ذهن شما برسد دور انداختن این وسیله باشد؛ اما تنها دلیل کاهش صدا هندزفری خرابی آن نیست. بلکه می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد.

برای رفع این مشکل و تقویت صدای هندزفری شما اول باید به بررسی دلیل آن بپردازید. ما در این مقاله برای هر دلیل رخ دادن این وضعیت، راه حلی معرفی کردیم. برخی از آن‌ها شامل پاکسازی هندزفری در صورت آلوده بودن، انتخاب هدفون استاندارد، نصب برنامه‌های تقویت صدا وغیره است. با این حال اگر سوالی در این مورد دارید می‌توانید با کارشناسان سایت هیلاتل در میان بگذارید‌.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.